تجربه‌ای به یاد ماندنی از اقامت در ۴ بوم‌گردی تنکابن

تجربه‌ای به یاد ماندنی از اقامت در ۴ بوم‌گردی تنکابن
فروردین 26, 1403
23 بازدید

تنکابن، یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است. این شهر با نام‌های شهسوار، دیلم خاصه و تنکابن فیض نیز شناخته می‌شود. با توجه به آب‌وهوای مطبوع، طبیعت سرسبز و دیدنی و مردم مهمان‌نواز و خونگرم تنکابن هر سال تعداد زیادی مسافر با روش‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند‌. گردشگران برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر […]

تنکابن، یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است. این شهر با نام‌های شهسوار، دیلم خاصه و تنکابن فیض نیز شناخته می‌شود. با توجه به آب‌وهوای مطبوع، طبیعت سرسبز و دیدنی و مردم مهمان‌نواز و خونگرم تنکابن هر سال تعداد زیادی مسافر با روش‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند‌. گردشگران برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به جای اقامت در بهترین هتل تنکابن در یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر ساکن می‌شوند و به جای بلیط گران هواپیما، بلیط قطار قائم‌شهر را خریداری می‌کنند؛ زیرا در تنکابن ایستگاه راه‌آهن وجود ندارد. در این مطلب با چهار مورد از بوم‌گردی‌های تنکابن آشنا خواهید شد.

آشنایی با ۴ اقامتگاه بوم‌گردی معروف تنکابن

با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان و توریستی بودن تنکابن تعداد زیادی هتل و اقامتگاه در این شهر ساخته شده است.

برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند که با صرف هزینه بالا بلیط هواپیما خریداری کنند، در بهترین هتل تنکابن اقامت داشته باشند و از جاهای دیدنی معروفی مانند پارک ملی خشکه‌داران، جنگل دوهزار، پارک جنگلی چالدره، جنگل سه‌هزار، چشمه آبگرم فلکده، دشت دریاسر، غار آبی دانیال، منطقه بلس کوه، آبشار سنگ بن چشمه، آبشارهای کوهسر و غیره بازدید کنند.

برخی دیگر نیز برای صرفه‌جویی در هزینه سفر خرید بلیط قطار را به هواپیما ترجیح داده و به جای هتل یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی تنکابن را انتخاب می‌کنند. قیمت بلیط قطار از بلیط هواپیما ارزان‌تر است و برای اقامت در بوم‌گردی نیز لازم به پرداخت هزینه بالا نیست. این اقامتگاه‌‌ها در دل طبیعت سرسبز و بکر این شهر ساخته شده‌اند و اصلی‌ترین اهداف آن‌ها عبارت‌اند از: رفع محرومیت روستاها، اشتغال‌زایی، حفظ محیط‌زیست، شناخت فرهنگ بومی، حفظ اصالت معماری سنتی، صرفه‌جویی در هزینه‌های اقامت و غیره.

در ادامه این بخش با چهار مورد از اقامتگاه‌های بوم‌گردی تنکابن آشنا خواهید شد:

اقامتگاه بوم‌گردی یادگار دوست تنکابن

یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی معروف تنکابن بوم‌گردی یادگار دوست واقع در روستای سیاورز، خیابان شهید حمیدرضا سیدی، کوچه لاله ۱۵ و روبروی لاله ۱۶ است.

این خانه قدیمی ۱۰۰ سال قدمت دارد و با استفاده از گل و چوب درخت شمشاد ساخته شده است. وجود یک آلاچیق زیبا و دو تراس بوم‌گردی یادگار دوست این خانه را به مکان بسیار مناسبی برای اقامت تبدیل کرده است. در اقامتگاه یادگار دوست ۲ اتاق وجود دارد که یکی از آن‌ها به‌عنوان موزه محل نگهداری از اشیا قدیمی است.

از امکانات و خدمات ارائه‌شده در این بوم‌گردی می‌توان مواردی مانند راهنمای محلی، پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان، طبخ غذاهای محلی مازندران، آشپزخانه مشترک، پنکه، بخاری گازی، سرویس بهداشتی ایرانی و حمام را نام برد. این بوم‌گردی با بیشتر جاذبه‌های گردشگری تنکابن فاصله نزدیکی دارد.

در بوم‌گردی یادگار دوست برای اقامت کودکان زیر ۴ سال هیچ هزینه‌ای از والدین آن‌ها دریافت نمی‌شود.

اقامتگاه بوم‌گردی تیکیش تنکابن

یکی دیگر از بوم‌گردی‌های تنکابن واقع در روستای تیکیش، اقامتگاه بوم‌گردی تیکیش است. برای ساخت این خانه از چوب و کاهگل استفاده کرده‌اند. در گویش مازندرانی معنی تیکیش سرزمین زیبای تو است.

این سوئیت با مساحت ۱۰۰ مترمربع دارای یک اتاق، یک پذیرایی و یک بالکن زیبا به مساحت ۳۰ مترمربع است. از امکانات رفاهی موجود در بوم‌گردی تیکیش می‌توان به سرویس خواب سنتی، شومینه هیزمی، بخاری گازی، کولر آبی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک، راهنمای محلی، پارکینگ غیرمسقف، حمام و آشپزخانه اشاره کرد.

با اقامت در این بوم‌گردی می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آن مانند دریای تنکابن، مرداب نشتارود، پارک جنگلی چالدره، جنگل دوهزار، دشت دریاسر، مجموعه سفال محبی و چشمه آب گرم فلکده بازدید کنید.

هزینه اقامت کودکان زیر ۴ سال در بوم‌گردی تیکیش کاملا رایگان است.

اقامتگاه بوم‌گردی کلچال تنکابن

در ابتدای جاده دو هزار، نرسیده به سه‌راه لتاک، خیابان شهید ارسلان گلیج تنکابن و در روستایی به نام گاوپشته یک اقامتگاه بوم‌گردی به‌نام کلچال وجود دارد.

قدمت این بوم‌گردی بیشتر از ۵۰ سال است و برای ساخت آن از چوب و گل استفاده کرده‌اند. قرارگیری این اقامتگاه در وسط جنگل و در کنار باغ سبزیجات و باغ چای واقع شده است و اقامت در آن تاثیر بسیار مثبتی در روحیه مسافران دارد. تعدادی زیادی از گردشگران به جای اقامت در بهترین هتل تنکابن و صرف هزینه‌های بالا بوم‌گردی کلچال را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

در بوم‌گردی کلچال تنکابن ۷ باب اتاق وجود دارد و هم‌زمان ۳۵ گردشگر می‌توانند در آن اقامت داشته باشند. گردشگران با اقامت در این بوم‌گردی از امکانات و خدماتی مانند سرویس خواب سنتی، پارکینگ غیرمسقف، سرویس بهداشتی ایرانی، حمام، غذاهای محلی شامل ترش تره، مرغ ترش، باقلا قاتق و غیره، اینترنت، پرسنل مسلط به زبان، راهنمای محلی برای گردشگران علاقه‌مند به جنگل‌نوردی و کوهنوردی بهره‌مند می‌شوند.

اقامتگاه بوم‌گردی یارا تنکابن

یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌های معروف تنکابن واقع در روستای کلاچ پا، بوم‌گردی یارا نام دارد. این بوم‌گردی از یک ساختمان دایره‌ای‌شکل و دو ساختمان مربعی‌شکل تشکیل شده است.

هر یک از ساختمان‌های مربعی به‌اندازه ۴ نفر و ساختمان دایره‌ای به‌اندازه ۸ نفر ظرفیت دارد.

در این اقامتگاه بوم‌گردی یک کافه با ظرفیت ۴۰ نفر ساخته شده است تا به گردشگران نوشیدنی، انواع فست‌فود و غذاهای محلی مازندران را ارائه دهد.

امکانات و خدمات این بوم‌گردی عبارت‌اند از: امکان شرکت در برنامه‌هایی مانند تورهای دریا و جنگل، ورزش‌های آبی و پرواز با هواپیمای ملخی تک‌نفره، پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان، اینترنت رایگان، کولرگازی، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، یخچال، تلویزیون، مبل‌های تختخواب‌شو، چای‌ساز و غیره.

اقامت کودکان زیر پنج سال در بوم‌گردی یارا رایگان است.

خرید بلیط قطار قائم‌شهر و رزرو اقامتگاه بوم‌گردی تنکابن در سایت فلای تودی

در این مطلب راجع‌به روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به تنکابن صحبت کردیم و توضیح دادیم که با توجه به ارزان بودن قیمت بلیط قطار نسبت به هواپیما یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های سفر خرید بلیط قطار است. انتخاب یکی از بوم‌گردی‌ها به جای اقامت در بهترین هتل تنکابن نیز روش دیگری است که تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های سفر دارد.

اگر قصد خرید آنلاین بلیط قطار و رزرو یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌های تنکابن را دارید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در شهر تنکابن ایستگاه راه‌آهن وجود ندارد؛ بنابراین مسافران باید بلیط قطار قائم‌شهر نزدیک‌ترین شهر به تنکابن را خریداری کنند. در سایت فلای تودی امکان خرید بلیط از تمام شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ایران وجود دارد. کاربران با استفاده از فیلترهای سایت می‌توانند به ارزان‌ترین بلیط‌های قطار دسترسی داشته باشند. پشتیبانی فلای تودی در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمام روزهای هفته آماده پاسخگویی به سوالات کاربران است.