آشنایی با انواع کف کاذب

آشنایی با انواع کف کاذب
اردیبهشت 12, 1402
136 بازدید

کف کاذب یا کف متحرک ، یکی از جدیدترین فناوری های ساختمان سازی است که نصب آن در سازه های گوناگون از جهات مختلفی حائز اهمیت است. کف کاذب به منظور ایجاد فضایی برای نصب تجهیزات و تأسیسات مختلف ساختمان، پیاده سازی می شود. محل قرارگیری کف کاذب بر روی کف اصلی سازه است. قرارگیری […]

کف کاذب یا کف متحرک ، یکی از جدیدترین فناوری های ساختمان سازی است که نصب آن در سازه های گوناگون از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

کف کاذب به منظور ایجاد فضایی برای نصب تجهیزات و تأسیسات مختلف ساختمان، پیاده سازی می شود. محل قرارگیری کف کاذب بر روی کف اصلی سازه است. قرارگیری کف کاذب بر روی کف اصلی توسط پایه هایی ، امکان پذیر می شود.

آشنایی با انواع کف کاذب

امروزه شرکت های مختلف به طراحی و ساخت کف کاذب در انواع مختلفی اقدام نموده اند که هر یک از قطعاتی با جنس متفاوت، ساخته شده اند. برخی از انواع کف کاذب عبارتند از :

  • کف کاذب شیشه ای (زیبا و خارق العاده)
  • کف کاذب پلیمری (سبک، مقاوم و زیبا)
  • کف کاذب فولادی (مقاوم و سنگین)
  • کف کاذب آلومینیومی (مستحکم و سبک)
  • کف کاذب چوبی (شیک و سبک)
  • کف کاذب سنگی (براق و لوکس)

دسته بندی کف کاذب از نظر ابعاد و ارتفاع

شرکت های مختلف ، تایل های کف کاذب را معمولاً در دو ابعاد 60 * 60 و 22.5 * 22.5 تولید می کنند. البته در زمان اجرای کف کاذب ممکن است نیاز به برش برخی از پنل ها باشد.

در دسته بندی دیگر، کف های کاذب را بر اساس ارتفاع به دو نوع شامل  موارد زیر تقسیم بندی می کنند:

  1. کف کاذب با ارتفاع ثابت 
  2. کف کاذب با ارتفاع متغیر

 کف کاذب با ارتفاع ثابت در اغلب مواقع به ریگلاژهای دوره ای احتیاجی ندارد.

مزیت کف کاذب 

مدیریت سیم و کابل: مسیر سیم و کابل ها کاملا مشخص بوده و در صورت نیاز، به سادگی در دسترس هستند تا بدون نیاز به کندن زمین یا دیوار و یا کابل کشی روکار که نمای زشتی به محیط می دهد، چیدمان تجهیزات را تغییر داد و مسیرهای جدیدی را برای سیم و کابلها تعیین کرد.

صرفه جویی در مصرف انرژی: امکان نصب صفحات و فوم های عایق در فضای زیر کف کاذب وجود دارد. بدین ترتیب می توان از اتلاف انرژی موجود در محیط جلوگیری نمود. بنابراین در زمستان ها، هوای محیط گرم تر و در تابستان، هوای محیط خنک تر خواهد بود.

عایق صدا: با نصب کف کاذب می توان تا حد زیادی از انتقال صدا ممانعت به عمل آورد.

مخفی کردن تأسیسات: با نصب تأسیسات و کابل ها و زیر کف کاذب می توان از فضای محیط به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

زیبایی نمای داخلی محیط: با نصب پوشش های زیبا مانند انواع موکت روی کف کاذب، نمای داخلی مکان موردنظر شما بسیار شیک و زیبا می شود.

خانه ای را با کف کاذب شیشه ای شیک ، پوسترهای دیواری خاص ، شیرآلات لوکس ، لوسترهای مجلل ، کاشی و سرامیک های زیبا () تصور کنید. این خانه به واقع رؤیایی و دوست داشتنی است.

مکان های ایده آل برای نصب کف کاذب

کف کاذب برای استفاده در مکانهای مختلفی از جمله موارد زیر طراحی و اجرا می شوند:

  • اتاق سرور
  • اتاق برق
  • شرکت ها و سازمان ها
  • سالن های همایشات
  • مجتمع های تجاری
  • لابی هتل ها
  • راهروهای بیمارستان ها
  • استودیو ضبط صدا
  • مراکز داده
  • سوله های صنعتی
  • اتاق مانیتورینگ

اجزای گوناگون کف کاذب 

کف کاذب از قطعات اصلی شامل پانل ها ، استرینگر و پایه ها درست شده اند. پانل ها، نمای بیرونی کف کاذب را می سازند که در برخی انواع مانند کف کاذب پلیمری می توان برای پوشش سطح آنها از موکت تایل و یا وینیل هم استفاده کرد.

عمده تفاوت انواع کف های کاذب، در پانل آنها می باشد. استرینگر، معمولاً از روکش های گالوانیزه و یا فولاد درست شده اند که محل قرارگیری آنها بر روی کلاهک پایه است. پایه ها، نقش مهمی داشته و به نوعی ستون سازه هستند. ارتفاع برخی از پایه ها را می توان تنظیم نمود. این موضوع به جنس تایلها و طراحی آنها بستگی دارد که تاثیر مستقیم روی قیمت کف کاذب میگذارد.

مزایای کف کاذب پلیمری کابلور

چندین ویژگی برجسته کف کاذب پلیمری کابلور شامل طراحی ویژه، نصب آسان، برخورداری از قطعات قابل استفاده مجدد، وزن کم، مقاومت بالا، عایق صدا و می باشند. لازم به ذکر است کابلور شرکت تولیدکننده کف کاذب پلیمریست که این موضوع باعث پیشنهاد قیمتی مناسب می شود و آن را به گزینه ایده آلی برای نصب در مکان های مختلف تبدیل می کند. با بررسی ویژگی های کف کاذب پلیمری و شرایط مکان موردنظر و مشاوره با کارشناسان می توان درباره خرید آن تصمیم گیری نمود. روکش تایل های کف کاذب پلیمری به صورت موکت و یا وینیل می باشد.

قیمت کف کاذب 

بسته به جنس و طراحی کف کاذب که می تواند پلیمری، فورلادی، آلومینیومی، شیشه ای، چوبی، سنگی و باشد هزینه تمام شده پروژه هم متتفاوت خواهد بود. شرکت های مختلف بر اساس موارد گوناگونی مانند کیفیت محصول، سابقه کار، تولیدکننده یا واسطه بودن در فروش، قیمت کف کاذب را تعیین می کنند. اگر ابعاد کف کاذب مکان موردنظر شما بزرگ باشد، تخفیف های خوبی شامل حال خریداران می شود.

اهداف نصب کف کاذب 

نصب کف کاذب با اهداف مختلفی انجام می شود. مهمترین این اهداف شامل جاسازی و نصب تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، انتقال لوله آب، کاهش وزن سازه (با در نظر گرفتن جنس مناسب)، زیبایی ظاهری دکوراسیون داخلی و امکان مدیریت سیم و کابلها به ساده ترین شکل ممکن می باشد.

یکی از اصلی ترین کاربردهای کف کاذب که با هدف مخفی کردن تجهیزات پیاده سازی شده است ، اتاق سرور و دیتاسنتر می باشد. با نصب کف کاذب در دیتاسنتر می توان چیدمان تجهیزات شبکه را به بهترین نحو انجام داد. نصب کف کاذب برای چنین مکان هایی ، یک ضرورت است.

کابلور

کابلور ، برندی اصلی کف کاذب پلیمری در ایران است که خود تولیدکننده محصولات کف کاذب می باشد. مجموعه کابلور را بی اغراق می توان یکی از برترین شرکت های ارائه و اجرا کننده کف کاذب در ایران معرفی نمود. به منظور سهولت در نصب تأسیسات و تجهیزات، دسترسی راحت به آنها، کاهش هزینه های خرید و اجرای کف کاذب و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان کابلور تماس بگیرید.

 

سخن آخر

در خرید انواع تجهیزات و لوازم ساختمانی باید به اعتباربرند و کیفیت آنها توجه داشته باشیددر کنار کف کاذب کابلور، چینی بهداشتی مروارید بتاهوم و کاشی و سرامیک گلدیس جز برترین برندها و کالای ساختمانی هستند که طی سالها امتحان خود را پس داده و مورد تایید مجموعه ما می باشند.