پیش‌بینی سیلاب و طغیان رودخانه‌ها برای خوزستان

آذر 27, 1400
163 بازدید

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از روز پنجشنبه و ادامه بارش‌ها تا اواسط هفته آینده در استان خبر داد. محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا روز چهارشنبه پدیده غالب در قسمت‌های جنوبی و مرکز استان خوزستان مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود. وی افزود: از اواسط […]

پیش‌بینی سیلاب و طغیان رودخانه‌ها برای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از روز پنجشنبه و ادامه بارش‌ها تا اواسط هفته آینده در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا روز چهارشنبه پدیده غالب در قسمت‌های جنوبی و مرکز استان خوزستان مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود.

وی افزود: از اواسط پنجشنبه با تاثیر سامانه بارشی شاهد افزایش ابر و سپس از اواسط جمعه به تدریج شاهد رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای، باد شدید، در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

سبزه‌زاری گفت: این سامانه تا اواسط هفته آینده در استان خوزستان فعالیت خواهد داشت و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال و شمال شرق استان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها، انتظار سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی، طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر شهری را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بهبهان با ۲۶.۷ و ایذه با ۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۲۴.۲ و ۵.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,