پایان ریل‌گذاری خط‌آهن خاش-زاهدان با ریل ذوب آهن

مرداد 23, 1400
71 بازدید

مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان از اعلام اتمام ریل‌گذاری خط‌آهن خاش-زاهدان همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم در ۷ مرداد خبر داد و گفت: تمام ریل مورد نیاز این پروژه، ریل ملی و از تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین شده است. حمید خیرخواه با اشاره به اینکه طول راه‌آهن چابهار-زاهدان ۶۳۵ کیلومتر […]

پایان ریل‌گذاری خط‌آهن خاش-زاهدان با ریل ذوب آهن

مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان از اعلام اتمام ریل‌گذاری خط‌آهن خاش-زاهدان همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم در ۷ مرداد خبر داد و گفت: تمام ریل مورد نیاز این پروژه، ریل ملی و از تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین شده است.

حمید خیرخواه با اشاره به اینکه طول راه‌آهن چابهار-زاهدان ۶۳۵ کیلومتر است، اظهار کرد: این پروژه بندر شهید بهشتی چابهار را به شهر زاهدان متصل می‌کند که با احتساب خطوط ایستگاهی طول ریل‌گذاری ۷۶۰ کیلومتر خواهد بود.

وی با بیان این که راه‌آهن چابهار-زاهدان به هشت قطعه نامگذاری شده اما در عمل ۹ قطعه اجرایی دارد، افزود: قطعه ۶ دو قطعه ۶ الف و ۶ ب است. قطعه یک از چابهار آغاز و در قطعه ۸ به شهر زاهدان ختم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که راه آهن چابهار-زاهدان از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش عبوری می‌کند، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فردا همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم پایان ریل‌گذاری مسیر زاهدان-خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان تصریح کرد: به این ترتیب یک چهارم کل پروژه چابهار-زاهدان ریل‌گذاری می‌شود و پس از آن با انجام کارهای مربوطه حداکثر تا چهار ماه آینده این مسیر ریلی به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرخواه با اشاره به اینکه تاکنون برای خط‌آهن زاهدان-خاش حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: تمام ریل مورد نیاز این پروژه، ریل ملی و از تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین شده است.

وی یادآور شد: برای اتصال ریلی زاهدان به خاش ۲۰ هزار تن ریل ملی استفاده شده و برنامه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء این است که برای ریل‌گذاری کل مسیر از تولید داخل استفاده کند.

منبع:ایسنا