شهرستان سلسه پیشتاز دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید لرستان

شهریور 2, 1400
163 بازدید

 مدیر سابق صندوق کارآفرینی امید لرستان، گفت: در بین شهرهای استان سلسله با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان بالاترین پرداخت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید را داشته است. سیدهادی طاهری، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان، اظهار کرد: از کل اعتبارات مربوط به سیل در استان تا امروز ۹۰ میلیارد و […]

شهرستان سلسه پیشتاز دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید لرستان

 مدیر سابق صندوق کارآفرینی امید لرستان، گفت: در بین شهرهای استان سلسله با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان بالاترین پرداخت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید را داشته است.

سیدهادی طاهری، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان، اظهار کرد: از کل اعتبارات مربوط به سیل در استان تا امروز ۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که باعث ایجاد اشتغال برای ۲۶۱۶ نفر شده است.

وی ادامه داد: سهم روستایی این اعتبار ۳۱۷ میلیارد تومان بوده که ۷۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون آن پرداخت شده و باعث ایجاد اشتغال برای ۲۱۰۴ نفر در استان شده است.

طاهری عنوان کرد: در خصوص اشتغال نهادهای حمایتی سهم کمیته امداد حدود ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۴۰ میلیون آن مانده است.

مدیر سابق صندوق کارآفرینی امید لرستان، اظهار کرد: در بنیاد شهید به دلیل نبود افرادی برای جذب اعتبار، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار باقی‌مانده است که سهم استان ما حدود شش میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص بهزیستی نیز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده که همه آن پرداخت شده است.

طاهری، عنوان کرد: شهرستان سلسله به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان بالاترین پرداخت را داشته است.

مدیر سابق صندوق کارآفرینی امید لرستان ادامه داد: در قالب پرداخت تفاهم‌نامه‌ها با بنیاد برکت در سال گذشته ۸۷ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به تعداد ۲۲۲۵ نفر در بنیاد برکت تسهیلات پرداخت کردیم، در اشتغال فراگیر با وزارت کار ۲۰ فقره تسهیلات با مبلغ سه میلیارد و ۶۵۴ میلیون تومان و در اعتبار تفاهم‌نامه‌ای وزارت کار ۳۴ فقره با مبلغ هفت میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی در رابطه با صندوق‌های خرد محلی عنوان کرد: تا امروز ۱۶۴ فقره تسهیلات به مبلغ پنج میلیارد و ۹۷۸ میلیون تومان پرداخت کرده و ۵۴ فقره را در دست اقدام داریم.

طاهری در رابطه با وصول مطالبات، عنوان کرد: لرستان با توجه به وضعیت درآمدی مردم و مشکلات مالی که دارند در بحث وصول مطالبات مقداری با مشکل مواجه هستیم، طی سال‌های قبل به صورت میانگین بین یک‌میلیارد تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش مطالبات داشتیم، اما با همکاری همکاران از روزی که تحویل گرفتیم مانده مطالبات ما در سال ۹۵ حدود ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ما تا پایان همان سال ۷۰۰ میلیون تومان کاهش داشتیم، که این بدهی در سال ۹۹ باتوجه به مشکلات جامعه و شیوه ویروس کرونا توانستیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مانده مطالبات کم کنیم و امروز این بدهی به ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیر سابق صندوق کارآفرینی امید لرستان افزود: انتظار وصول ما طی سال‌های گذشته به صورت ۱۰۰ درصد بوده است.

منبع:ایسنا