تشدید مولفه‌های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج

شهریور 21, 1400
35 بازدید

  معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: تشدید همه مولفه های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج است و همه مولفه های طرح با یکدیگر باید دنبال شوند چراکه همچون زنجیره متصل به یکدیگر و مکمل هم هستند.   به نقل از سپاه روح الله، سردار ابراهیم نجفی در نشست قرارگاه بهداشتی […]

تشدید مولفه‌های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج

  معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: تشدید همه مولفه های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج است و همه مولفه های طرح با یکدیگر باید دنبال شوند چراکه همچون زنجیره متصل به یکدیگر و مکمل هم هستند.

  به نقل از سپاه روح الله، سردار ابراهیم نجفی در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) در ستاد سپاه روح الله استان مرکزی افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در روزهای گذشته مهمترین اولویت کشور مقابله با بیماری منحوس کرونا و رفع مشکلات معیشتی مردم است که سپاه و بسیج در راستای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب همه توان و امکانات خود را پای کار آورده است.

وی گفت: فلسفه وجودی سپاه دفاع همه جانبه از اسلام، انقلاب و ارزش های اسلامی است و امروز تلاش برای تامین سلامت و کمک به کاهش آسیب های بیماری کرونا مصداق دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است و سپاه در این خصوص تمام قد در میدان است. یکی از مهمترین اقدامات سپاه در طول بیماری کرونا اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که بسیجیان در ابعاد مختلف برای مقابله و کاهش آسیب های بیماری نقش آفرینی می کنند.

نجفی اظهار کرد: خوشبختانه در اجرای مراحل قبلی طرح شهید سلیمانی بسیجیان به خوبی درخشیدند و بار دیگر کارآمدی بسیج را نشان دادند و امروز طرح موفق شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی برتر مطرح است و البته می تواند در بسیاری از بخش های سلامت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در مرحله پنجم با بروزرسانی و رفع خلاء ها، برای مقابله با پیک پنجم کرونا فعال شد و ضمن تشدید اقدامات گذشته تمرکز جدی بر روی واکسیناسیون قرار گرفت و سپاه علاوه بر کمک به مراکز دانشگاهی واکسیناسیون اقدام به راه اندازی مراکزی مستقل نیز کرد، افزود: خوشبختانه اقشار بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی خوش درخشیدند و در برخی از اقشار همچون بسیج طلاب، روحانیون جهادی و بسیجی حماسه های ماندگاری خلق کردند.

نجفی گفت: روحانیون و طلاب بسیجی علاوه بر اقدامات تبلیغی و فرهنگ سازی و حضور موثر در قالب قرارگاه محله محور شهید سلیمانی بسیاری از نگرانی ها همچون تغسیل و تدفین فوت شدگان کرونایی را برطرف کردند. از ابتدای انقلاب اسلامی طلاب و روحانیون همواره در عرصه های متفاوت پیشگام، روشن گر و بصیرت افزا بودند و با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی برای خدمت به مردم و بیماران کرونایی تمام قد حاضر شدند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت طرح شهید سلیمانی و مجاهدت کادر درمان و بسیجیان، ایران اسلامی به موفقیت های بسیار بزرگی در امر مبارزه و کنترل بیماری دست پیدا کرده که باید تا ریشه کن شدن بیماری با قوت ادامه پیدا کند، افزود: تشدید همه مولفه های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج است و همه مولفه های طرح با یکدیگر باید دنبال شوند چراکه همچون زنجیره متصل به یکدیگر و مکمل هم هستند.

نجفی گفت: خوشبختانه سپاه روح الله استان مرکزی در اجرای طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده و بسیاری از اقدامات در راستای رفع آسیب های بیماری کرونا بسیار امیدبخش و امیدآفرین است که باید با قوت دنبال شوند.

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با تشکیل دولت سیزدهم اقدامات در راستای مبارزه با بیماری کرونا و اجرای واکسیناسیون عمومی مردم شتاب و سرعت زیادی گرفته و سپاه و بسیج در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک به دولت، تمام قد پای کار است.

وی اقدامات دولت در سفرهای استانی را جلوه ای از مردمی بودن و حضور میدانی برای رفع مشکلات دانست که می تواند اعتماد مردم به نظام اسلامی را افزایش دهد، لذا باید با قوت دنبال شود و همه باید دولت را برای اجرای ماموریت ها حمایت کنند و افزود: احیای اعتماد مردم به نظام اسلامی و امیدآفرینی در جامعه باید در دستور کار همه ارکان نظام اسلامی باشد چراکه نقش مردم در حرکت به سمت اهداف و رسیدن به موفقیت ها بسیار مهم است.

نجفی گفت: بسیج و سپاه در همه بخش ها تمام قد برای مقابله با بیماری کرونا و حل مشکلات معیشتی مردم پای کارآمده و بسیجیان با خدمت رسانی بی منت و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری همه توان و ظرفیت موجود را پای کار آورده اند. اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد و تبدیل پایگاه های بسبج به پایگاه های امداد و سلامت موفقیت های چشمگیری در مدیریت و کاهش آسیب های بیماری کرونا به دست آورد که نیاز است تا ریشه کن شدن بیماری ادامه دار باشد.

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی در حوزه های رصد و شناسایی، حمایتی، مراقبتی، نظارتی و رهگیری نقش آفرینی موثر کردند که در مرحله پنجم بیماری اقدام برای واکسیناسیون عمومی مردم نیز اضافه شد.

وی اظهار کرد: اجرای مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی با احیا و تقویت تیم های تخصصی مورد توجه قرار گرفت که در استان مرکزی بیش از ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد، ۱۳۵ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۶۶۰ تیم نظارتی ، ۴۰۶ تیم رهگیری و ۲۶ تیم واکسیناسیون برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازماندهی شدند. آموزش بسیجیان برای نقش آفرینی یکی از اقدامات مهم در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در سطح استان مرکزی بیش از ۱۵ هزار بسیجی برای اجرای طرح آموزش دیدند.

گودرزی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از ۵۵ عنوان خدمت به مردم و بیماران کرونایی ارائه شد و افزود: مردم پایه بودن یکی از مهمترین شاخصه های موفقیت در طرح شهید سلیمانی است و امروز برای اجرای واکسیناسیون عمومی جامعه، باید از ظرفیت مردم نیز استفاده شود.

وی گفت: استان مرکزی در اجرای نهضت کمک مومنانه بسیار خوش درخشید و با مشارکت مردم و خیرین و در قالب قرارگاه کمک مومنانه بیش از ۳۵۲ هزار بسته معیشتی، یک هزار و ۱۷۰ سری جهیزیه، ۲۵ هزار بسته لوازم التحریر، یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذای گرم ، ۳ میلیون بسته بهداشتی و ۵۱۰ عدد تبلت و گوشی در سطح استان مرکزی توزیع شد که ارزش ریالی آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

گودرزی افزود: خدمت در قالب همیاران بیمار از اقدامات مهم طرح شهید سلیمانی در پیک پنجم کرونا است که بیش از ۳۰۰ نفر از طلاب بسیجی در سطح استان سازماندهی شدند و در راستای اجرای محدودیت های تردد، بسیج در ۵۶ نقطه از استان در کنار ناجا نقش آفرینی می کند.

سعید محمد دوست مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله نیز گفت: در پیک پنجم کرونا تمام امکانات و ظرفیت های بسیج و سپاه برای واکسیناسیون عمومی مردم در دستور کار قرار گرفت که نتایج خوبی همچون دلگرمی و امیدآفرینی مردم به همراه داشت. حضور بسیج در همه صحنه ها همواره امیدآفرین بوده و در طول بیماری کرونا موجب خنثی سازی توطئه های دشمنان و شکست سنگین راهبردهای آنها شد.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان دو سیستم مجزا از یکدیگر هستند و البته همچون زنجیره به یکدیگر متصل هستند و باید اقدامات حمایتی و تقویتی در این دو حوزه با یکدیگر انجام شود، افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا اقدامات خوبی در حوزه بهداشت انجام شده اما با توجه به طولانی شدن شیوع کرونا نیاز است حوزه درمان نیز بیشتر مورد توجه باشد و خصوصا زیرساخت ها و نیروی انسانی بیشتر تقویت شوند.

گودرزی یکی از الزامات در شرایط فعلی را تعدد مراکز واکسیناسیون دانست و گفت: این اقدام علاوه بر جلوگیری از تجمعات و شلوغی ها در مراکز، روند واکسیناسیون را تسریع می کند که بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در کنار سایر بخش های سپاه آمادگی کامل برای افزایش مراکز واکسیناسیون را دارد.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی درخصوص موثر بودن واکسیناسیون یک ضرورت مهم است چراکه امروز دشمنان به دنبال ترساندن مردم از واکسن هستند و با فرهنگ سازی و نقش آفرینی ائمه جمعه و جماعت، افراد صاحب نفوذ، تریبون داران و رسانه ها می توان جلوی فتنه انگیزی های دشمنان را گرفت.

منبع: ايسنا