
منبع:arstechnica اما این مشکل را حل نکرد. یک بار دیگر ، موتورهای Starship خیلی زود قطع شدند و موشک قبل از سقوط به زمین از هم پاشید. Spacex گفت: “یک رویداد پرانرژی” در بخش عقب ستاره منجر به از بین رفتن چندین موتور رپتور شد و به دنبال آن از دست دادن کنترل نگرش و […]
اما این مشکل را حل نکرد. یک بار دیگر ، موتورهای Starship خیلی زود قطع شدند و موشک قبل از سقوط به زمین از هم پاشید. Spacex گفت: “یک رویداد پرانرژی” در بخش عقب ستاره منجر به از بین رفتن چندین موتور رپتور شد و به دنبال آن از دست دادن کنترل نگرش و از دست دادن ارتباطات با کشتی.
شباهت های بین این دو شکست حاکی از یک مسئله طراحی احتمالی با نسخه “Block 2” به روز شده Starship است که در ژانویه آغاز شد و دوباره در ماه مارس پرواز کرد. Starship Block 2 کمی بلندتر از کشتی SpaceX است که در شش پرواز اول راکت استفاده می شود ، با فلپ های طراحی مجدد ، باتری های بهبود یافته و هواپیمایی و به ویژه ، یک سیستم جدید خط تغذیه سوخت برای موتورهای خلاء رپتور کشتی.
SpaceX نتایج تحقیقات در مورد شکست پرواز 8 را منتشر نکرده است ، و FAA هنوز مجوز پرتاب برای پرواز 9 صادر نکرده است. به همین ترتیب ، SpaceX هیچ اطلاعاتی در مورد تغییراتی که در Starship برای پرواز هفته آینده ایجاد کرده است منتشر نکرده است.
آنچه ما در مورد وسیله نقلیه Starship برای پرواز 9-کشتی طراحی شده 35 می دانیم-این است که چند تلاش برای انجام یک آزمایش تمام مدت طول کشید. SpaceX در تاریخ 30 آوریل آتش سوزی استاتیک تک موتوره را به پایان رساند و راه اندازی مجدد موتور Raptor را در فضا شبیه سازی کرد. سپس ، در تاریخ 1 ماه مه ، SpaceX قبل از رسیدن به مدت 60 ثانیه برنامه ریزی شده خود ، یک آزمایش شش موتوره را سقط کرد. فیلم های ضبط شده توسط رسانه های مشاهده تست ، فلاش در ستون موتور را نشان می داد و حداقل یک قطعه از آوار که از سنگر شعله زیر کشتی خارج می شدند ، دیده می شد.
Capex Ground Crews کشتی 35 را به محل تولید چند مایل دورتر بازگرداند ، شاید برای جایگزینی یک موتور آسیب دیده ، قبل از اینکه Starship را به سمت ایستاده تست در آخر هفته برای شلیک موتور موفق دوشنبه برگرداند.
اکنون ، کشتی به سایت ساخت Starbase باز می گردد ، جایی که تکنسین ها آماده سازی نهایی را برای پرواز 9 انجام می دهند. این وظایف نهایی ممکن است شامل بارگیری ماهواره های باند پهن Starlink در خلیج Payload Ship و Touchups به سپر حرارتی موشک باشد.
این دو عنصر Starship است که مهندسان SpaceX مشتاق نشان دادن در پرواز 9 هستند ، فراتر از رفع مشکلات دو مأموریت گذشته. این شکست ها مانع از آزمایش Starship از آزمایش مستقل ماهواره ای آن و یک سپر گرمای به روز شده برای مقاومت در برابر دمای سوخته بهتر تا 2600 درجه فارنهایت (1430 درجه سانتیگراد) در هنگام مراجعه مجدد می شوند.
نظرات