
به گزارش خبر اول و به نقل از گيم تي پلي بازیکنان Dungeons and Dragons درباره راههایی بحث میکنند که استادان سیاهچال عواقبی بدتر از مرگ برای شخصیتهایشان ایجاد کردهاند. بازیکنان Dungeons & Dragons عمیقاً با خطر مرگ در بازی آشنا هستند. اینکه کاراکترهایی که روزها، حتی هفتهها نبرد، داستان سرایی، و اطلاعاتی که روی […]
به گزارش خبر اول و به نقل از گيم تي پلي بازیکنان Dungeons and Dragons درباره راههایی بحث میکنند که استادان سیاهچال عواقبی بدتر از مرگ برای شخصیتهایشان ایجاد کردهاند.
بازیکنان Dungeons & Dragons عمیقاً با خطر مرگ در بازی آشنا هستند. اینکه کاراکترهایی که روزها، حتی هفتهها نبرد، داستان سرایی، و اطلاعاتی که روی آنها سرمایهگذاری شده است میتوانند برای همیشه بمیرند، بخشی از چیزی است که بازی Dungeons & Dragons را معنادار میکند. مسلماً Dungeon Masters این را میداند و بهترین دیامها با مرگ شخصیت بازیکن با دقت بسیار برخورد میکنند. DM ها همچنین می دانند که گاهی اوقات مرگ کافی نیست. بازیکنان Dungeons & Dragons اخیراً تجربیات خود را در مورد زمانی که DM ها سرنوشتی بدتر از مرگ را برای شخصیت خود رقم زدند به اشتراک گذاشتند.
در یک موضوع Reddit با عنوان “به غیر از مردن، تنها چیزی که می ترسید DM شما با شخصیت شما انجام دهد چیست؟” بازیکنان Dungeons & Dragon بزرگترین ترس ها و ترسناک ترین تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. این موضوع پر است از راههای وحشتناکی که یک کمپین به یک کابوس برای شخصیت آنها منجر شده است، خواه پایانی مناسب، DM یا چیزی کاملاً غیرمنتظره.
نظر برتر در تاپیک ردیت ایده اصلی پشت سرنوشتی بدتر از مرگ را نشان می دهد. بازیکن Dungeons & Dragons _Squint توضیح میدهد که «پدر 4 فرزند گنوم خوشبخت» آنها دوست داشت در طول ماجراجوییهایش داستانهای کوچکی درباره همسر و فرزندانشان تعریف کند. یعنی او دوست داشت قبل از اینکه شرور کمپین DnD «هر خاطره همسر رایانه شخصی من را بدزدد» درباره خانواده خود داستان تعریف کند. این همان تراژدی است، مخصوصاً برای بازیکنی که به یاد دارد شخصیت گنوم آنها چقدر همسرش را دوست داشت.
نمونهای از سرنوشتی بدتر از مرگ که بیشتر حول خطای Dungeon Master ساخته شده است تا داستان سرایی، در یک جمله کوتاه خلاصه میشود: «اجازه دهید زمانی که باید میمردند زنده بمانند». گاهی اوقات، مرگ یک بازیکن-شخصیت یا نتیجه طبیعی یک داستان است یا در یک سناریوی خاص کاملاً مناسب است. نمردن آنها می تواند از ماجراجویی بیرون بیاید، قوس شخصیت را از مسیر خارج کند و به طور کلی سرمایه گذاری بازیکن را کاهش دهد. انجام کاری که ممکن است محبت آمیز به نظر برسد ممکن است بزرگترین اشتباه یک DM باشد.
مثالهای فراوانی نیز از اینکه DMها صرفاً تند و تیز هستند، ارائه شده است، چه به دلیل ضعیف بودن در کار یا به دلیل خندهدار بودن آن. به عنوان مثال میتوان به «تضعیف» انگیزه یا ویژگی شخصیتی شخصیت بازیکن Dungeons & Dragons، مجبور کردن رایانه شخصی به ناتوانی در کنترل صدای خود، نادیده گرفتن غیرمنصفانه تصمیمات پسزمینه، یا تصمیمگیری برای پایان دادن به داستان یک شخصیت بدون دخالت بازیکن اشاره کرد. یکی از تصمیمات وحشتناک یک DM این است که از شخصیت یک بازیکن به عنوان NPC استفاده کند، حداقل بدون درخواست تأیید اولیه.
بسیاری از پاسخها به این سوال در نهایت به بازیکنان Dungeons & Dragons رسید که یک بازی ضعیف را بدتر از مرگ شخصیت خود میبینند، که کاملاً قابل درک است. اما راه هایی که یک کمپین می تواند به خطا برود، راه درستی را نیز نشان می دهد. ارتباطات و خلاقیت در قلب هر تصمیم بزرگ Dungeons & Dragons قرار دارد، تا جایی که می توانند لحظات شگفت انگیزی را رقم بزنند که در آن سرنوشتی بدتر از مرگ دقیقاً کار درستی است.
نظرات