
منبع:arstechnica ماشین های بصری ، Firefly و یک شرکت سوم – فناوری ASTROBOTIC – مأموریت های قمری خود را تحت قرارداد با یک برنامه NASA با هدف پرورش یک بازار تجاری برای حمل و نقل به ماه آغاز کردند. اولین لندر Astrobotic به زودی پس از عزیمت از زمین شکست خورد. دو مأموریت اول که […]
ماشین های بصری ، Firefly و یک شرکت سوم – فناوری ASTROBOTIC – مأموریت های قمری خود را تحت قرارداد با یک برنامه NASA با هدف پرورش یک بازار تجاری برای حمل و نقل به ماه آغاز کردند. اولین لندر Astrobotic به زودی پس از عزیمت از زمین شکست خورد. دو مأموریت اول که توسط ISPACE راه اندازی شد ، تقریباً کاملاً خصوصی بود و مشارکت محدود آژانس فضایی ژاپن ، لوکزامبورگ و ناسا بود.

زمین از افق ماه در این تصویر از مدار قمری گرفته شده در تاریخ 27 مه 2025 توسط Lander مقاومت Ispace به دست می آید.
اعتبار: ISPACE
سفر تجاری به ماه فقط در سال 2019 آغاز شد ، بنابراین سوابق زیادی برای قضاوت در مورد چشم انداز صنعت وجود ندارد. هنگامی که ناسا شروع به امضای قراردادها برای مأموریت های قمری تجاری ، رئیس آن زمان چشم انداز علمی آژانس ، توماس زوربوچن ، تخمین زده است که تلاش های اولیه فرود باعث می شود 50-50 شانس موفقیت داشته باشد. به طور کلی ، تجربه ناسا با ماشین های بصری ، کرم شب تاب ، و Astrobotic با یک موفقیت کامل و یک زن و شوهر از موفقیت های جزئی ، از برآورد زوربوچن خیلی دور نیست.
اگر شما مأموریت های خصوصی از ISPACE و Beresheet Lander اسرائیل را شامل می شوید ، سابقه تجاری بدتر می شود.
اما Ispace و Hakamada از این رویا دست کشیده اند. مأموریت سوم این شرکت تحت چتر همان برنامه NASA که با ماشین های بصری ، کرم شب تاب و اخترشناسی منعقد شده است ، آغاز می شود. هاکامادا دستاوردهای ماشین های کرم شب تاب و بصری را به عنوان شواهدی ذکر کرد که نشان می دهد مدل تجاری برای مأموریت های قمری معتبر است.
هاکامادا گفت: “آنهایی که زمین را دارند ، دو شرکت وجود دارد که من ذکر کردم. “بنابراین ، شرکت های بسیار کمی. ما می خواهیم در اسرع وقت دست به دست شویم.”
خیلی زود است بدانید که چگونه شکست روز پنجشنبه ممکن است بر مأموریت بعدی Ispace با Draper و Nasa تأثیر بگذارد.
پرپی نوزاکی ، مدیر و مدیر ارشد مالی ISPACE گفت: “باید اعتراف کنم که ما عقب هستیم.” “اما ما واقعاً فکر نمی کنیم که هنوز از گروه پیشرو عقب مانده ایم. تصمیم گیری در مورد این مسئله خیلی زود است. بازیکنان جهان که می توانند لندرها را به ماه بفرستند ، بسیار اندک هستند ، بنابراین ما هنوز هم یک رقابت رقابتی داریم.”
هاکامادا گفت: “صادقانه بگویم ، بعضی اوقات تقریباً گریه کردم ، اما باید این شرکت را هدایت کنم و برای پیشبرد آن باید یک اراده قوی داشته باشم ، بنابراین زمان آن رسیده که گریه کنم.”
نظرات