تخصصی‌ترین مرکز خرید پمپ بشکه کش، دیافراگمی و دوزینگ کجاست؟

تخصصی‌ترین مرکز خرید پمپ بشکه کش، دیافراگمی و دوزینگ کجاست؟
مهر 22, 1402
158 بازدید

تخصصی‌ترین مرکز خرید پمپ بشکه کش، دیافراگمی و دوزینگ کجاست؟ یکی از وسیله‌هایی که در صنایع بزرگ کاربرد بسزایی دارد، پمپ بشکه کش یا همان پمپ تخلیه بشکه است. عملکرد این پمپ در اصل درزمینهٔ تخلیه انواع سوخت‌ها مانند نفت، گازوئیل، همه مواد اسیدی و بازی و به‌صورت کلی برای تخلیه انواع سیالات از بشکه‌های بسیار […]

تخصصی‌ترین مرکز خرید پمپ بشکه کش، دیافراگمی و دوزینگ کجاست؟

یکی از وسیله‌هایی که در صنایع بزرگ کاربرد بسزایی دارد، پمپ بشکه کش یا همان پمپ تخلیه بشکه است. عملکرد این پمپ در اصل درزمینهٔ تخلیه انواع سوخت‌ها مانند نفت، گازوئیل، همه مواد اسیدی و بازی و به‌صورت کلی برای تخلیه انواع سیالات از بشکه‌های بسیار بزرگ و غول‌آسا کاربرد دارد.

درگذشته پمپ‌های دستی کاربرد چندانی نداشتند و برای تخلیه انواع مختلف سیالات مناسب نبودند. این پمپ‌ها، نسخه‌های کاربردی‌تر و پیشرفته‌تر از نسخه‌های قبلی و اولیه هستند. اگر قصد خرید پمپ صنعتی بشکه کش پیشرفته را دارید و اطلاعات کاملی در مورد انواع آن و نحوه کارکرد هرکدام ندارید تا پایان همراه ما باشید.

معرفی جامع و دقیق انواع پمپ‌های صنعتی

پمپ‌های بزرگ و غول‌آسا برای تخلیه سیالات صنعتی استفاده می‌شوند و در صنایع مهم، نقش یک وسیله اساسی را دارند. دوزینگ پمپ که همان پمپ تزریق یا انتقال است، اجزای پیشرفته‌ای دارد که به معرفی آن‌ها برای خرید دوزینگ پمپ پرداخته‌ایم. انواع مختلف این پمپ‌ها هرکدام کاربرد خود را دارد. در ادامه بیشتر با انواع آن آشنا شوید.

همان‌طور که از نام این پمپ‌ها پیداست، برای تخلیه بشکه‌های عظیم با حجم بالا در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. عملکرد این پمپ‌ها با همدیگر متفاوت است و همین تفاوت در عملکرد، موجب ایجاد انواع مختلفی از گروه‌های پمپی مانند پمپ‌های سانترفیوژ و پمپ‌های جابجایی مثبت شده است. از انواع مختلف این دستگاه می‌توان به پمپ‌های دستی و الکترونیکی اشاره کرد کارکرد. این دو نوع پمپ با همدیگر بسیار تفاوت دارد. درگذشته برای تخلیه مایعاتی مانند بنزین، گازوئیل، نفت و دیگر سیالات در خانه و به‌صورت دستی و کاملاً ساده از این نوع پمپ‌ها استفاده می‌شد. پمپ‌های بشکه کش دستی اجزای پیچیده و متعددی ندارند و در ساده‌ترین حالت خود بشکه‌های خانگی را تخلیه می‌کنند.

در مقابل این پمپ‌های ساده، پمپ‌هایی با اجزای پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر وجود دارد که پمپ‌های الکتریکی نام دارند. به دلیل وجود یک موتور الکتریکی پرقدرت با پروانه‌های چرخنده، این بشکه کش‌ها را الکتریکی نامیده‌اند. مکش بالای پروانه‌ها موجب تخلیه سیالات داخل بشکه‌های عظیم می‌شود. همان‌طور که حدس زده می‌شود، این بشکه کش‌ها برای مصارف خانگی و در مقیاس پایین استفاده نمی‌شود و در صنایع بزرگ کاربرد دارند.

نکته جالبی که در رابطه با این نوع بشکه کش وجود دارد این است که با توجه به اینکه معمولاً سیالاتی که توسط این دستگاه‌ها تخلیه می‌شود مشتعل و انفجاری هستند، در اجزای این پمپ‌ها از الکتروموتورهای که ضد انفجار هستند بهره گرفته‌شده است. ساختار این پمپ‌ها کاملاً بهینه‌شده است و می‌توان با خیال راحت از آن‌ها استفاده کرد.

لازم به ذکر است که نوع پمپ‌های بشکه کش به نوع سیالاتی که قصد تخلیه آن را دارید نیز بستگی دارد. برای مثال سیالاتی که ویسکوزیته بالاتری دارند، با پمپ‌های خاصی مانند پمپ‌های ماردونی تخلیه شوند. اگر برایتان جالب است که در رابطه با ویژگی‌های انواع سیالات درون بشکه‌های صنعتی اطلاعات بیشتری داشته باشید تا پایان همراه ما باشید.

پمپ‌های بشکه کش با توجه به نوع سیالاتی که استخراج می‌کنند تفاوت‌های شایعی با همدیگر دارند. این تفاوت‌ها موجب ساخت انواع پمپ‌های متفاوت بشکه کش شده است. این حقیقت درزمینهٔ معرفی انواع پمپ‌ها نشان می‌دهد که نوع مایعات تأثیر چشمگیری در تفاوت انواع پمپ‌ها دارد.

اگر چیزی در رابطه با ویسکوزیته پایین مایعات شنیده‌اید، این همان مایعات رقیق است که شامل انواع نوشیدنی‌ها و انواع مختلف اسیدها می‌شود. همچنین ناگفته نماند که تمامی مایعات نفتی سبک نیز شامل این سیالات رقیق می‌شود. معمولاً برای تخلیه این نوع مایعات از پمپ‌های سانترفیوژ استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد که تأثیر رقیق بودن یا غلیظ بودن مایعات یا به عبارتی ویسکوزیته پایین و بالای مایعات می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب پمپ بشکه کش داشته باشد. بشکه کش‌ها انواع مختلفی دارند که آن‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

بشکه کش‌های پنوماتیک

علت کاربردی بودن این نوع بشکه کش، مناسب بودن آن‌ها برای محیط‌هایی است که دیگر پمپ‌ها مانند پمپ‌های الکتریکی مناسب نباشند و ایجاد خطر کنند. این نوع پمپ‌ها در مقابل جرقه و ایجاد انفجار بسیار مقاوم و قدرتمند عمل می‌کنند و محیط امنی را برای تخلیه ایجاد می‌کنند. تخلیه انواع گسترده‌ای از مواد اشتعال‌زا و فرار توسط این پمپ‌ها به‌سادگی انجام می‌شود و خطر انفجار در آن‌ها به حداقل می‌رسد. این پمپ‌ها توانایی استخراج موادی مانند مواد معدنی و شیمیایی را با ایجاد محیطی امن دارند.

بشکه کش‌های فولادی

اولین ویژگی که از این بشکه کش‌ها قابل‌ذکر است، ضدزنگ بودن آن‌ها در مقابل خورندگی و واکنش با مواد شیمیایی مختلف است. انتقال موادی تهاجمی یا خورنده توسط این بشکه کش‌ها، به‌راحتی و بدون ایجاد آلودگی انجام می‌شود. کاربرد عمده این نوع دستگاه در صنایع مختلفی مانند صنعت دارو، مواد شیمیایی، مواد خوراکی و… خود را نشان می‌دهد. این پمپ‌ها دستگاه مناسبی برای تخلیه حلال‌های مختلف و سیالات قلیایی و همچنین اسیدها هستند که با توجه به پاک‌سازی سریع و آسان آن‌ها، این دستگاه را یکی از کاربردی‌ترین بشکه کش‌های صنعتی می‌دانند.

بشکه کش‌های الکتریکی هوشمند

علت هوشمند بودن این بشکه کش‌ها، باز بودن دست‌وبال مصرف‌کننده‌ها برای تغییر در سرعت پمپاژ مطابق سلیقه خودشان و نیاز صنعتشان است. موتور الکتریکی پیشرفته‌ای که در این دستگاه تعبیه‌شده است، موجب ایجاد جریانی ثابت درروند سرعت دستگاه می‌شود و با این روش می‌توان کنترل دقیقی بر روی نحوه و سرعت انتقال مایعات با این دستگاه داشت. این بشکه‌کش‌ها یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در حوزه انتقال مایعات حساسی مانند روغن‌ها و انواع حلال‌ها است.

آشنایی با مشخصات فنی پمپ بشکه کش در خرید

فراگیری اطلاعاتی در رابطه با مشخصات دقیق و جز به‌جز دستگاه‌های بشکه کش، برای خریدی تضمینی و مناسب با نیاز صنعت شما لازم و ضروری است. در ادامه به فاکتورهایی که در خرید این دستگاه مهم هستند اشاره کردیم.

نرخ جریان پمپ

به میزان مایعاتی که یک بشکه کش در مدت‌زمان مشخص می‌تواند جابجا و استخراج کند نرخ جریان آن نوع بشکه گفته می‌شود. نرخ جریان برحسب گالن و لیتر در دقیقه محاسبه می‌شود که تحت تأثیر عواملی مانند رقیق بودن یا غلیظ بودن مایعات و قدرت موتور دستگاه و همچنین طراحی پیشرفته پمپ استفاده‌شده در دستگاه برمی‌گردد. در خرید دستگاه بشکه کش حتماً به نرخ جریان در آن دقت کنید.

نوع پمپ بشکه کش

نوع صنعت شما باید مطابق نوع پمپی که خریداری می‌کنید باشد. اگر مشغول فعالیت در صنایع کوچک هستید، انواع مختلفی مانند پمپ‌های دستی می‌تواند مشکل‌گشای کار شما باشد و اگر صنایع بزرگ را مدیریت می‌کنید، انواع دیگری مانند پمپ‌های که در بالا آن‌ها را معرفی کردیم دستگاه مناسبی برای کارتان است.

توانایی موتور در استخراج مایعات

دقت داشته باشید که با یک موتور معمولی نمی‌توانید همه مایعات با غلظت بالا و پایین را استخراج‌کنید. اگر قصد استخراج موادی با غلظت بسیار بالا را دارید، باید قدرت موتور بشکه کشی که خریداری می‌کنید بسیار بالا باشد.

جنس بدنه بشکه کش

با توجه به مواد حساسی که توسط بشکه‌کش‌ها تخلیه می‌شود، باید جنس بدنه آن‌ها از موادی بسیار مقاوم باشد تا طول عمر بالاتری داشته باشند. موادی مانند فولادهای ضدزنگ، پی‌وی‌سی و پلی‌پروپیلن مواد مناسبی برای بدنه بشکه کش‌ها هستند و در مقابله با زنگ‌زدگی، خوردگی و واکنش با مواد شیمیایی و اشتعال‌زا مقاوم هستند.

Shape1

حوزه‌های کاربردی برای استفاده از بشکه کش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پمپ‌های بشکه کش فقط در صنعت کارگشا نیستند و در زمینه‌های مختلف دیگری نیز از آن‌ها در حال حاضر استفاده می‌شود. در ادامه زمینه‌های مختلفی که بشکه‌کش‌ها در آن‌ها نقش مؤثری دارند را مشاهده می‌کنید.

نقش‌آفرینی بشکه کش‌ها در کشاورزی

انتقال موادی مانند کودهای شیمیایی، حشره‌کش‌ها، ضعیف کننده‌های علف‌های هرز و انتقال هرگونه مواد شیمیایی مؤثر برای کشاورزی، توسط پمپ‌های بشکه کش انجام می‌شود. درگذشته منتقل کردن کودها و دیگر مواد موردنیاز زمین‌های کشاورزی، با روش‌های دستی که پیشرفته و تضمین‌شده نیستند انجام می‌شد. امروزه با استفاده از پمپ‌های پیشرفته، توزیع یکنواخت و دقیق مواد موردنیاز به خاک و کاهش ریخت‌وپاش و بی‌رویه، کمک شایانی به پیشرفت کشاورزان کرده است.

نقش‌آفرینی بشکه کش‌ها در صنایع غذایی

کارخانه‌های تولیدکننده انواع نوشیدنی‌ها، شربت‌های مختلف و سس‌هایی متنوع یا انواع مایعات غلیظ و رقیق، روزانه برای منتقل کردن مایعات خود از بشکه کش‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از این پمپ‌ها، بهداشت محیط را تا حدود بسیار زیادی بالا می‌برد و استانداردهای صنایع غذایی را برای بالا بردن کیفیت محصولات غذایی و بالا بردن روند انتقال مایعات کاملاً رعایت می‌کند.

نقش‌آفرینی بشکه کش‌ها در صنعت خودرو

مراحل تولید در صنعت خودرو انتقال سیالات مختلف به‌صورت روزانه توسط پمپ‌های بشکه انجام می‌گیرد و در مراحل دیگر تولید خودرو مانند تعمیرات و تجهیز خودرو نیز از این پمپ‌ها استفاده می‌شود. در صنعت خودرو برای انتقال روغن‌موتور، روغن ترمز، مایع گیربکس و دیگر سیالات مربوط به ماشین‌آلات، از بشکه کش‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه‌ها در دنیای ماشین‌آلات، موجب ارگونومیک بودن دستگاه تولیدی می‌شود.

علاوه بر مطالبی که ذکر کردیم، کاربردی بودن بشکه کش‌ها در صنعت‌های مختلفی مانند صنایع تأسیساتی، تبلیغاتی و آزمایشگاهی و همچنین صنایع معدنی و… غیرقابل‌انکار است.

اهمیت شناسایی و خرید مناسب این بشکه کش‌ها بسیار بالا است. استفاده از بشکه کش‌های صنعتی کار صاحبان مشاغل را آسان کرده است. پمپ‌های دیافراگمی، یکی از کاربردی‌ترین پمپ‌های انتقال مثبت هستند؛ که از پرفروش‌ترین پمپ‌های صنعتی به شمار می‌روند. به عبارتی خرید پمپ دیافراگمی توسط صاحبان صنایع، روزبه‌روز در حال افزایش است.