یکی از مهمترین استراتژیها در بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای متنی و سئو است. تولید محتوای متنی منظم و سئوشده یکی از راهکارهای موثری است که به رسیدن کسب و کار شما به صفحه اول نتایج جست و جو کمک میکند. در تولید محتوا همواره باید به دو فاکتور اساسی توجه داشته باشید: مخاطبان و […]
یکی از مهمترین استراتژیها در بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای متنی و سئو است. تولید محتوای متنی منظم و سئوشده یکی از راهکارهای موثری است که به رسیدن کسب و کار شما به صفحه اول نتایج جست و جو کمک میکند. در تولید محتوا همواره باید به دو فاکتور اساسی توجه داشته باشید: مخاطبان و موتورهای جست و جو.
محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا مخاطبان آن را مطالعه کنند و مقالههای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین در محتوای شما باید اصول سئو رعایت شده باشد تا موتورهای جست و جو آن را رتبهبندی کنند.
البته قوانین و اصول سئو دائما در حال تغییر است زیرا الگوریتمهای موتورهای جست و جو مخصوصا گوگل همواره به روزرسانی میشود. به روز بودن و بررسی اطلاعات برای اتخاذ بهترین استراتژیها یکی از نکات مهم برای رسیدن به هدف در دنیای دیجیتال مارکتینگ است.
یکی از سوالات رایج در زمینه تولید محتوا و سئو، طول مناسب مقالات است. آیا مقالاتی که برای تثبیت کلمات کلیدی کسب و کار خود مینویسیم، باید از طول خاصی برخوردار باشند؟ آیا طول مقاله در سئو واقعا مهم است؟ اگر هم شما درباره طول مناسب مقاله در تولید محتوا و سئو برای رسیدن به صفحه اول گوگل کنجکاوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
آیا تعداد کلمات عاملی برای رتبهبندی سایتها است؟
جان مولر از گوگل بیان کرده است که تعداد کلمات یک عامل رتبهبندی برای الگوریتمهای جست و جو نیست. به طور خاص ، او اظهار کرده است که فقط اضافه کردن متن به یک صفحه، باعث بهتر شدن آن نمیشود. به جای اینکه به تعداد کلمات موجود در یک صفحه نگاه شود ، الگوریتمهای گوگل همواره به دنبال محتوای مرتبط، منحصر به فرد و با کیفیت هستند.
چرا معمولا محتواهای طولانیتر رتبه بهتری در نتایج جست و جو کسب میکنند؟
با وجود تایید گوگل مبنی بر اینکه تعداد کلمات به طور مستقیم بر رتبه سایتها و مقالاتشان تأثیر نمیگذارند اما هنوز هم بسیاری از محتواهای صفحه اول، مقالاتی با طول بلند هستند. چندین دلیل وجود دارد که تعداد کلمات بالاتر ممکن است که به طور غیرمستقیم رتبه سایت شما را بهبود بخشد:
-
نوشتن محتوای طولانیتر به الگوریتمهای گوگل کمک میکند تا آسانتر زمینه و کلمات کلیدی محتوای شما را درک کنند.
-
مخاطبان دنبال مقالاتی هستند که آنها را کامل راهنمایی کنند به همین خاطر محتوایی طولانی و جامع به آنها در رسیدن به پاسخ سوالهایشان کمک میکند.
چگونه میتوان تعداد کلمات مناسب را برای محتوای خود تعیین کرد؟
هیچ قاعدهای وجود ندارد که از نظر محدودیت کلمه برای سئو استفاده شود. با این حال طول محتواهای شما به استراتژی کلمات کلیدی، مخاطبان شما و اهداف شما بستگی دارد.
در هنگام تهیه استراتژی تولید محتوا سایت خود به این نکته توجه کنید که محتواهای طولانیتر برای تثبیت چندین کلمه کلیدی و عبارات کلیدی طولانیتر، مناسبتر هستند. با افزایش طول مقاله خود این امکان برای شما فراهم میشود که موضوع اصلی خود را از زوایای مختلف بررسی کنید. با انجام چنین کاری در مقاله خود میتوانید که از چندین کلمه کلیدی استفاده کنید.
فرض کنید که شما در زمینه فروش پوشاک کودکانه فعالیت میکنید. احتمالا کلمات کلیدی اصلی شما، عباراتی مانند فروش پوشاک کودکانه، فروش لباس کودکانه و … است. در مقالات طولانی شما علاوه بر کلمات اصلی میتوانید از کلمات کلیدی فرعی مانند خرید لباس کودکانه دخترانه، خرید لباس کودکانه پسرانه و … هم استفاده کنید. البته فراموش نکنید که طولانیتر شدن یک مقاله دلیل نمیشود که از کلمات کلیدی غیرمرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید.
هنگام تولید محتوا همواره باید به هدف و قصد مخاطبان از جست و جوی کلمه یا عبارت موردنظر فکر کنید. اگر آنها اطلاعات جامع میخواهند، شما باید اطلاعاتی کامل و جامع را در اختیار آنها گذارید. در این صورت مقاله شما باید به گونهای باشد که مخاطبان را از مراجعه به سایر سایتها و رقبای شما بینیاز سازد.
اما گاهی مخاطبان به دنبال پاسخهای کوتاه هستند. وقتی فردی در گوگل دستور تهیه کیک شکلاتی را جست و جو میکند، به دنبال دستور تهیه کیک شکلاتی است و اطلاعاتی درباره تاریخچه کیک، شکلات و چگونه پرورش دانههای کاکائو به دردش نمیخورد.
بنابراین در تولید محتوا همواره به هدف مخاطبان از جست و جو کلمه موردنظر در گوگل فکر کنید و طبق آن طول محتواهای خود را انتخاب کنید. همواره محتواهای شما باید به گونهای باشد که برای مخاطبان کاربردی باشد. محتواهای خیلی طولانی یا خیلی کوتاه به درد مخاطبان نمیخورد.
اگر در زمینه تولید محتوا، تخصص، مهارت یا زمان کافی را نداریم، چه کنیم؟ یکی از بهترین و موثرترین راهحلها، برونسپاری تولید محتوا کسب و کارتان است. یکی از بهترین موسسات برای انجام سفارشهای تولید محتوای کسب و کار شما، سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک است.
چرا باید از خدمات تولید محتوا سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک استفاده کنیم؟
ترجمیک موسسهای آنلاین است که به ارائه انواع خدمات زبانی همانند ترجمه تخصصی، ویرایش، انواع مختلف خدمات تولید محتوا مانند تولید محتوای متنی، استراتژی تولید محتوا، تهیه ابرمحتوا، پستهای شبکههای اجتماعی و … میپردازد. سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک یکی از معتبرترین موسسات ارائهدهنده خدمات تولید محتوا است.
سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک با بیش از ۲۰هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا متخصص در زمینهها، زبانها و رشتههای مختلف همکاری میکند. بنابراین سفارش تولید محتوا شما در هر زمینهای که باشد، انجام آن را نویسندهای متخصص و حرفهای بر عهده میگیرد.
همچنین تمامی سفارشها به صورت بخش به بخش در پنل شما بارگذاری میشوند. بنابراین امکان مشاهده پیشرفت و کیفیت سفارش خود را در بازههای زمانی مختلف و قبل از موعد نهایی دارید. در این حالت شما با بررسی هر بخش از سفارش، از کیفیت آن مطمئن میشوید و در صورت لزوم و نیاز، نکاتی را برای اصلاح و تغییر محتوا برای نویسنده بیان میکنید.
یکی دیگر از امکانات ترجمیک، تضمین کیفیت و زمان تحویل است. همچنین تمامی سفارشها توسط تیم پایش کیفی ترجمیک بررسی و ارزیابی میشوند تا کیفیت بالایی داشته باشند، اصول سئو در آنها رعایت شده باشد و منحصر به فرد باشند.
اگر هدف شما رسیدن به صفحه اول گوگل و افزایش فروشتان است، بنابراین با خیالی آسوده سفارش تولید محتوا خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید.
نظرات