
به گزارش خبر اول و به نقل از gametplay آخرین مصاحبه با توسعهدهنده فناوری Callisto Protocol نشان میدهد که این بازی ترسناک نیز دارای طنزی ساده و روان خواهد بود. تا به حال، تقریباً تمام تلاشهای تبلیغاتی The Callisto Protocol بر روی ارائه بازی بهعنوان یک بازی ترسناک بیرحم متمرکز بوده است که از ابتدا […]
به گزارش خبر اول و به نقل از gametplay آخرین مصاحبه با توسعهدهنده فناوری Callisto Protocol نشان میدهد که این بازی ترسناک نیز دارای طنزی ساده و روان خواهد بود.
تا به حال، تقریباً تمام تلاشهای تبلیغاتی The Callisto Protocol بر روی ارائه بازی بهعنوان یک بازی ترسناک بیرحم متمرکز بوده است که از ابتدا تا پایان آن رها نمیشود، اما به نظر میرسد که واقعاً اینطور نیست. مورد یعنی استودیو Striking Distance از اهمیت دادن فضایی برای نفس کشیدن به بازیکنان آگاه است و مصاحبه اخیر بر چیز عجیبی در مورد سرعت بازی تاکید کرد.
به گفته مارک جیمز، مدیر ارشد فناوری استودیو Striking Distance، به طور خاص، پروتکل Callisto از منابع غیرمنتظره ای الهام گرفته است. در مصاحبه اخیر، جیمز در مورد اهمیت «بازیگوشی در میان وحشت» صحبت کرد و توضیح داد که کالیستو منبع دائمی وحشت نخواهد بود، زیرا یک بازی همیشه نمیتواند خود را با هر رویارویی ترسناک جدید یکی کند.
جیمز در رابطه با صحبتهایش در مورد سرعت گرفتن کالیستو با مدیر عامل استودیو Striking Distance، گلن شوفیلد، گفت: «ما در مورد Shaun of the Dead صحبت میکردیم. جیمز توضیح داد که کمدی ترسناک نمادین ادگار رایت نشان داد که چقدر مهم است که برخی چیزها خنده دار و خارق العاده باقی بمانند، حتی در بازی وحشتناکی مانند The Callisto Protocol. این تیم احساس میکند که تبدیل کردن بازی به یک کتاب تلنگر ثابت و مداوم باعث خستگی بازیکنان میشود، که ممکن است منجر به رانده شدن برخی از آنها به جای سوق دادن آنها به سمت پایانی شود.
جیمز خاطرنشان کرد، با این حال، طنز پروتکل کالیستو بیموقع به نظر نمیرسد. یکی از مثال های ارائه شده این بود که قهرمان داستان باید در یک نقطه از ماجراجویی خود از لوله فاضلاب پایین بیاید. مواردی مانند این احتمالاً برای دادن فضای تنفسی به بازیکنان در بین موارد برخورد با جهشیافته بیوفاژ وحشتناک کالیستو استفاده میشود. مواد تبلیغاتی بازی مطمئناً بر میزان بدی برای قهرمان داستان یعنی جیکوب تأکید کرده است، به این معنی که بازیکنان مطمئناً هر چند وقت یکبار از کمی سبکباری مناسب با زمینه لذت خواهند برد.
با توجه به اینکه Callisto Protocol به وفور محتوای پس از راه اندازی دریافت می کند، استودیو Striking Distance ممکن است از برخی از DLC های بعدی خود برای بررسی موضوعات کمتر جدی استفاده کند. با این حال، هر کسی حدس میزند که طنز عنصر گیمپلی در پایان چقدر مهم است. در هر صورت، بسیار بعید است که حس کلی وحشت و ترسی که بیشتر بازی قبلاً نشان داده است را کاهش دهد.
در حالی که طرفداران ترسناک علمی-تخیلی مطمئناً منتظر انتشار Callisto در اوایل ماه دسامبر هستند، به نظر می رسد سازندگان در تلاش هستند تا بازی را به بهترین شکل ممکن بسازند. توییت بحثبرانگیز اخیر گلن شوفیلد نشان میدهد که یک بحران جدی در جریان است، که ممکن است نقطهای سیاه بر پروژهای باشد که در غیر این صورت به نظر میرسد به خوبی شکل میگیرد.
Callisto Protocol در تاریخ ۲ دسامبر برای PC، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X عرضه می شود.
نظرات