ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟
تیر 31, 1403
43 بازدید

 در رسانه ارزجو به این میپردازیم که کریپتوکارنسی چیست ، ارزهای دیجیتال به هر شکل دارایی گفته می شود که به صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته باشد و از رمزنگاری برای ایمن سازی تراکنش ها استفاده می کند. ارزهای دیجیتال مرجع صادرکننده یا تنظیم کننده مرکزی ندارند، در عوض از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش […]

arzo what is crypto currency

 در رسانه ارزجو به این میپردازیم که کریپتوکارنسی چیست ، ارزهای دیجیتال به هر شکل دارایی گفته می شود که به صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته باشد و از رمزنگاری برای ایمن سازی تراکنش ها استفاده می کند. ارزهای دیجیتال مرجع صادرکننده یا تنظیم کننده مرکزی ندارند، در عوض از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش ها و صدور واحدهای جدید استفاده می کنند.

ارزدیجیتال چیست؟

کریپتوکارنسی یک سیستم پرداخت دیجیتال است که برای تایید تراکنش ها به بانک ها متکی نیست. این یک سیستم همتا به همتا است که می تواند هر کسی را در هر جایی قادر به ارسال و دریافت پرداخت کند. به جای انتقال و مبادله پول فیزیکی در دنیای واقعی، پرداخت‌های ارزهای دیجیتال صرفاً به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی به یک پایگاه داده آنلاین که تراکنش‌های خاص را توصیف می‌کند، وجود دارد. هنگامی که وجوه ارز دیجیتال را انتقال می دهید، تراکنش ها در یک دفتر کل ثبت می شوند. ارزهای دیجیتال در کیف پول های دیجیتال ذخیره می شوند.   کریپتوکارنسی نام خود را به این دلیل دریافت کرد که از رمزگذاری برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند. این به این معناست که کدنویسی پیشرفته در ذخیره و انتقال داده‌های ارزهای دیجیتال بین کیف پول‌ها و به دفتر کل عمومی نقش دارد. هدف از رمزگذاری ایجاد امنیت و ایمنی است.   اولین ارز رمزنگاری شده بیت کوین بود که می‌توانید در رسانه ارزجو قیمت لحظه ای بیت کوین را ببینید ، بیتکوین در سال 2009 تاسیس شد و تا به امروز شناخته شده ترین آن باقی مانده است . بیشتر علاقه به ارزهای رمزپایه تجارت برای کسب سود است و دلالان گاهی اوقات قیمت ها را به سمت بالا می برند. یکی دیگر از ارزهای دیجیتال که قیمت انها 1 دلار  ثابت میباشد تتر ، دای و… هستن که با سرچ ساده میتوانید قیمت لحظه ای تتر و مشخصات این ارز را در رسانه ها دنبال کنید.کریپتو چیست

رمزارز چگونه کار می کند؟

رمزارزها بر روی یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین اجرا می شوند که رکوردی از تمام تراکنش های به روز شده و نگهداری شده توسط دارندگان ارز است.   واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شوند که شامل استفاده از نیروی کامپیوتر برای حل مسائل پیچیده ریاضی است که سکه تولید می‌کند. کاربران همچنین می توانند ارزها را از صرافی ها خریداری کنند، سپس آنها را با استفاده از کیف پول های رمزنگاری ذخیره و خرج کنند.   اگر شما صاحب ارز دیجیتال هستید، مالک هیچ چیز ملموسی نیستید. آنچه شما در اختیار دارید کلیدی است که به شما امکان می دهد رکورد یا واحد اندازه گیری را بدون شخص ثالث قابل اعتماد از یک شخص به فرد دیگر منتقل کنید.   اگرچه بیت کوین از سال 2009 وجود داشته است، ارزهای دیجیتال و کاربردهای فناوری بلاک چین هنوز از نظر مالی در حال ظهور هستند و انتظار می رود در آینده استفاده های بیشتری از آن بشود. معاملات از جمله اوراق قرضه، سهام و سایر دارایی های مالی را می توان در نهایت با استفاده از این فناوری معامله کرد.

نمونه های ارزهای دیجیتال:

ده ها هزار ارز دیجیتال وجود دارد. برخی از شناخته شده ترین عبارتند از: بیت کوین: بیت کوین که در سال 2009 تأسیس شد، اولین ارز رمزنگاری شده بود و هنوز هم رایج ترین ارز رمزنگاری شده است. این ارز توسط ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است – که به طور گسترده تصور می شود نام مستعار یک فرد یا گروهی از افراد است که هویت دقیق آنها ناشناخته باقی مانده است. اتریوم: اتریوم که در سال 2015 توسعه یافت، یک پلتفرم بلاک چین با ارز دیجیتال خاص خود به نام اتر (ETH) یا اتریوم است. پس از بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال است. لایت کوین: این ارز بیشتر شبیه بیت کوین است، اما با سرعت بیشتری برای توسعه نوآوری‌های جدید، از جمله پرداخت‌ها و فرآیندهای سریع‌تر برای امکان تراکنش‌های بیشتر، حرکت کرده است.   ریپل : ریپل یک سیستم دفتر کل توزیع شده است که در سال 2012 تاسیس شد. ریپل می تواند برای ردیابی انواع مختلف تراکنش ها، نه فقط ارزهای دیجیتال، استفاده شود. شرکت پشت سر آن با بانک ها و موسسات مالی مختلف همکاری کرده است.   رمزارزهای غیر بیت کوینی در مجموع به عنوان «آلت کوین» شناخته می شوند تا آنها را از ارزهای اصلی متمایز کنیم. ارز دیجیتال در ارزجو

شاید از خود بپرسید که چگونه ارز دیجیتال را با خیال راحت بخرید. معمولاً سه مرحله وجود دارد. اینها هستند: مرحله 1: انتخاب یک پلت فرم اولین قدم این است که تصمیم بگیرید از کدام پلتفرم استفاده کنید. به طور کلی، می توانید بین یک کارگزار سنتی یا صرافی اختصاصی ارز دیجیتال یکی را انتخاب کنید:

  • دلالان سنتی اینها کارگزاران آنلاینی هستند که راه هایی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین سایر دارایی های مالی مانند سهام، اوراق قرضه و ETF ارائه می دهند. این پلتفرم‌ها معمولاً هزینه‌های معاملاتی کمتری دارند اما ویژگی‌های رمزنگاری کمتری دارند.

 

  • مبادلات ارزهای دیجیتال. صرافی‌های ارزهای دیجیتال زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام ارزهای دیجیتال متفاوت، ذخیره‌سازی کیف پول، گزینه‌های حساب با بهره و غیره را ارائه می‌دهند. بسیاری از صرافی ها هزینه های مبتنی بر دارایی را دریافت می کنند.

هنگام مقایسه پلتفرم‌های مختلف، ارزهای دیجیتال پیشنهادی، هزینه‌هایی که دریافت می‌کنند، ویژگی‌های امنیتی، گزینه‌های ذخیره‌سازی و برداشت و هر گونه منابع آموزشی را در نظر بگیرید.   مرحله 2: تامین مالی حساب خود هنگامی که پلتفرم خود را انتخاب کردید، گام بعدی این است که حساب خود را تامین کنید تا بتوانید تجارت را شروع کنید. بیشتر صرافی‌های رمزنگاری به کاربران اجازه می‌دهند تا با استفاده از ارزهای فیات (یعنی صادر شده توسط دولت) مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس یا یورو با استفاده از کارت‌های نقدی یا اعتباری خود، کریپتو خریداری کنند – اگرچه این میزان بر اساس پلتفرم متفاوت است.   خرید ارز با کارت های اعتباری خطرناک تلقی می شود و برخی صرافی ها از آن پشتیبانی نمی کنند. برخی از شرکت های کارت اعتباری تراکنش های رمزنگاری را نیز مجاز نمی دانند. این به این دلیل است که ارزهای رمزنگاری شده بسیار نوسان هستند، و توصیه نمی‌شود که برای دارایی‌های خاص ریسک بدهی (یا به‌طور بالقوه پرداخت هزینه‌های بالای تراکنش کارت اعتباری) را به خطر بیندازید.   برخی از پلتفرم‌ها انتقالات ACH و انتقال سیمی را نیز می‌پذیرند. روش های پرداخت پذیرفته شده و زمان صرف شده برای واریز یا برداشت در هر پلت فرم متفاوت است. به همین ترتیب، زمان صرف شده برای تسویه سپرده ها بر اساس روش پرداخت متفاوت است.   فاکتور مهمی که باید در نظر گرفت هزینه هاست. اینها شامل کارمزدهای تراکنش بالقوه سپرده و برداشت به علاوه کارمزدهای معاملاتی است. کارمزدها بسته به روش پرداخت و پلت فرم متفاوت خواهد بود، که در ابتدا باید تحقیق کرد.   مرحله 3: ثبت سفارش شما می توانید از طریق وب سایت یا پلتفرم موبایل کارگزار یا صرافی خود سفارش دهید. اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید با انتخاب «خرید»، انتخاب نوع سفارش، وارد کردن مقدار ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید بخرید و تأیید سفارش، این کار را انجام دهید. همین روند در مورد سفارشات “فروش” نیز اعمال می شود.