کشاورزان هندی، به نرمش اخیر دولت بسنده نکردند: “قیمت تضمینی حداقلی برای همه محصولات”

آذر 2, 1400
28 بازدید

اعتراضات امروز (دوشنبه) کشاورزان در هند، لکهنو کشاورزان هندی، که با اعمال فشار گسترده، دولت این کشور را به زانو درآورده و قوانین اصلاحات کشاورزی را لغو کردند، امروز (دوشنبه) نیز در اعتراضات خود، خواستار تضمین قیمت‌های حمایتی حداقلی، نه فقط برای گندم و برنج، بلکه برای همه محصولات زراعی شدند. به گزارش ایسنا، به […]

کشاورزان هندی، به نرمش اخیر دولت بسنده نکردند: "قیمت تضمینی حداقلی برای همه محصولات"
اعتراضات امروز (دوشنبه) کشاورزان در هند، لکهنو

کشاورزان هندی، که با اعمال فشار گسترده، دولت این کشور را به زانو درآورده و قوانین اصلاحات کشاورزی را لغو کردند، امروز (دوشنبه) نیز در اعتراضات خود، خواستار تضمین قیمت‌های حمایتی حداقلی، نه فقط برای گندم و برنج، بلکه برای همه محصولات زراعی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جنبش اعتراضی کشاورزان هند، که در سال گذشته شکل گرفته و به جدی ترین چالش سیاسی دولت حزب هندو و ملی‌گرای “بهاراتیا جاناتا” تبدیل شد، باعث شد تا نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در روز جمعه و در اقدامی حیرت‌انگیز، متعهد شود که قوانین اصلاحات کشاورزی را لغو کند.

در تظاهرات امروز، هزاران تن در شهر “لکنو” هند گرد هم آمدند، جایی که حزب “بهاراتیا جاناتا”ی مودی، قصد دارد در انتخابات سال آینده میلادی، برای حفظ قدرت، رقابت کند.

کوتاه آمدن مودی از مواضعش در مورد اصلاحات کشاورزی، موجب شادی کشاورزان شد، اما رهبران اعتراضات، به سرعت هشدار دادند که تا وقتی دولت، قانونی را مبنی بر تصویب قیمت حداقلی برای همه محصولات، تضمین نکند، تظاهرات ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر، دولت غالباً گندم و برنج را با قیمت حمایتی حداقلی یا با قیمت تضمینی، از کشاورزان می‌خرد، اما این حاشیه امن، تنها شامل حال ۶ درصد از میلیون‌ها کشاورز هندی می‌شود.

انتهای پیام