پارلمان اروپا خواستار اجرای عدالت درباره عاملان قتل خاشقجی شد

آذر 5, 1400
10 بازدید

رئیس هیئت روابط با شبه جزیره عربستان پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین‌المللی و بی‌طرفانه در مورد قتل جمال خاشقجی و مشخص شدن عاملان آن شد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، پارلمان اروپا در نشستی که با محور حقوق بشر در عربستان سعودی برگزار شد، خواستار پاسخگویی عاملان قتل روزنامه نگار جمال خاشقجی […]

پارلمان اروپا خواستار اجرای عدالت درباره عاملان قتل خاشقجی شد

رئیس هیئت روابط با شبه جزیره عربستان پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین‌المللی و بی‌طرفانه در مورد قتل جمال خاشقجی و مشخص شدن عاملان آن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، پارلمان اروپا در نشستی که با محور حقوق بشر در عربستان سعودی برگزار شد، خواستار پاسخگویی عاملان قتل روزنامه نگار جمال خاشقجی و در راس آنها محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور شد.

حنا نعمان، رئیس هیئت روابط با شبه جزیره عربستان پارلمان اروپا در آغاز نشست کمیته فرعی حقوق بشر در این پارلمان اظهار داشت:‌ چارچوب قانونی که رژیم جهانی تحریم‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا را فعال می‌کند، ارائه و پیش‌نویس قطعنامه‌های مربوط به قتل جمال خاشقجی در پارلمان پذیرفته شد.

وی با اشاره به اینکه آنها خواستار تحقیقات بین‌المللی و بی طرفانه در مورد این قتل هستند، تاکید کرد که باید مسئولان آن مشخص شوند.

نعمان ضمن تاکید بر وضعیت مدافعان حقوق بشر و زنان در عربستان سعودی، گفت: ما به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا باید تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع عربستان انجام دهیم.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد سرکنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد. ریاض در ۲۰ اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از “درگیری” با چند نفر در داخل کنسولگری “فوت” کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند. دادستانی کل استانبول ترکیه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا