وکیل ملکی در تهران

وکیل ملکی در تهران
آبان 30, 1402
46 بازدید

وکیل ملکی :مریم نصراللهی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در دعاوی ملکی با بالاترین سابقه فعالیت و موفقیت در پرونده های ملکی در تهران بهترین وکیل ملکی است که میتواند شما را تا رسیدن به موفقیت همراهی کند. داشتن یک وکیل ملکی خوب در مواقع ضرور برای شما میتواند ارزش طلا را داشته باشد زیرا هیچ […]

وکیل ملکی :مریم نصراللهی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در دعاوی ملکی با بالاترین سابقه فعالیت و موفقیت در پرونده های ملکی در تهران بهترین وکیل ملکی است که میتواند شما را تا رسیدن به موفقیت همراهی کند.

داشتن یک وکیل ملکی خوب در مواقع ضرور برای شما میتواند ارزش طلا را داشته باشد زیرا هیچ متخصص حقوقی دیگری وجود ندارد که بتواند مهارت های تخصصی را که یک وکیل املاک می تواند به شما ارائه دهد ، برای شما به کار بگیرد.

وکیل ملکی در تهران

دعاوی ملکی عبارتند از مواردی که در زیر به ذکر آنها خواهیم پرداخت ،که در هرکدام از آنها اگر شخص نتواند از خود دفاع کند بایستی یک وکیل ملکی را در کنار خود داشته باشد تا بتواند با وجود او از حق خود دفاع کند :

  • دعوای فسخ قرار داد
  • موارد افراز و تقسیم املاک مشاع
  • دریافت دستور فروش ملک مشاع
  • اخذ شفعه
  • اراضی موات
  • تخلیه، خلع ید
  • رفع ممانعت از حق
  • رفع مزاحمت از حق
  • تجویز انتقال منافع
  • دعاوی مربوط به منابع طبیعی
  • دعاوی مربوط به شهرداری

دیگر دعاوی ملکی عبارتند از :

  • مطالبه حق سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت
  • الزام به فک رهن
  • اخذ صورت مجلس تفکیکی
  • اخذ پایان کار
  • دعاوی مربوط به موقوفات
  • تعدیل اجاره بها
  • مطالبه اجرت المثل
  • تنفیذ مبایعه نامه

وظایف وکیل ملکی چیست؟

هر وکیلی بنا به تخصص و مهارت خود در زمینه‌های مختلف حقوقی دارای وظایف مربوط به همان موضوع است. وکیل ملکی متخصص نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. وکیل ملکی باید اطلاعات کافی و لازم در رابطه با مسائل و موضوعات ملکی را داشته باشد. تا بتواند از پس پرونده های مربوطه برآید. مع‌ذلک از اولین وظایف وکیل ملکی کسب تسلط و تبحر در موارد مربوطه می‌باشد.

وظیفه مهم وکیل ملکی:

بنا به گفته وکیل ملکی تهران، اقدام به موقع در موضوعات پرونده های دعاوی ملکی می‌باشد. به این جهت که در دعاوی ملکی و مسائل آن زمان اقدامات قانونی بسیار مهم است. اگر در فرصت‌های مناسب شروع به اقدامات لازم نشود چه بسا که نتایج زیان‌بار و جبران ناپذیری بر افراد وارد آید. بنابراین وظیفه وکیل ملکی این است که در زمان‌های مناسب به اقدامات لازم بپردازد تا موکل متضرر نگردد.

علاوه بر موارد فوق، وکیل ملکی

می‌بایست کلیه اطلاعات لازم ملک را کسب کرده و مدارک مربوط به موضوع را جمع‌آوری نماید. چرا که در موضوعات ملکی مدارک و اطلاعات آن بسیار مهم و در اقدامات لازم تأثیرگذار می‌باشد. وکیل ملکی باید تجربه انجام امور مربوط به دعاوی ملکی را داشته باشد. وکلای دادگستری می‌توانند در تمامی دعاوی اعم از خانواده، کیفری و حقوقی وکالت کنند. اما موضوعات مربوط به دعاوی ملکی علی‌رغم سواد حقوقی وکیل، نیاز مبرم به تجربه بالا در خصوص انجام امور ملکی دارد. از وظایف دیگر وکیل ملکی باید به حفظ آرامش و خونسردی در برخورد با مسائل و مشکلات مربوطه است. تا بتواند با تمرکز لازم از این مباحث به سلامت عبور کند.

وکیل ملکی خانم

اهمیت مراجعه به وکیل ملکی

در بسیاری از حقوق مالی که در آن ممکن است ضرر و زیان و سود و منفعت اشخاص جابجا شود نیازمند حضور وکیل ملکی با تجربه می­باشد.

چگونگی و نحوه طرح دعوا از اهمیت بالایی برخوردار است و در روند دادرسی در تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوا اثر اساسی دارد و در واقع به مثابه پی می باشد بنابراین برای اینکه دعوا در روند و روالش دچار مشکل ناخواسته و ناشی از بی تجربگی نباشد لازم است که موضوعات و دعاوی ملکی ، را فردی پی ریزی و پیگیری کند که متخصص این امر است. وقتی شخصی ملک دیگری را تصرف می کند این وکیل ملکی متخصص است که باید تشخیص دهد که دعوای حقوقی تصرف عدوانی را مطرح کند یا کیفری .

به دلیل وجود قوانین متعدد در این حوزه این وکیل ملکی است که می داند  مبنای ارزش معاملاتی املاک چیست؟ و کجا ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره های آن کابرد دارد و کجا ماده ۶۴ قانون مالیاتهای مستقیم و این وکیل ملکی است که  زمان مناسبی را برای ابراز  ادله های خود  و اظهارات خود در نظر می­گیرد تا حق موکلش به علت استفاده نا به هنگام دستخوش تضییع نشود.

بیشتر بخوانید: وکیل پایه یک دادگستری

آنچه واضح است این مسئله است که همیشه امکان ضایع شدن حق افراد در رابطه با اموالی که دارند وجود دارد. دعاوی ملکی مختلفی از جمله سرقفلی، فسخ قرارداد، تخلیه ملک مسکونی، دعوی تصرف عدوانی و  … وجود دارد که با تضییع حق افراد در هر کدام از آن ها فرد متحمل ضررهای مالی بسیاری می شود بنابراین افراد برای رسیدگی به این گونه دعاوی باید به  وکیل ملکی متخصص مراجعه کنند. الزام وجود یک وکیل خوب و کاربلد در زمینه دعاوی ملکی می تواند راهگشای مشکلات شما در این زمینه باشد.

چه زمانی نیاز است به وکیل ملکی مراجعه کنیم؟

در هر موضوعی که مربوط به ملک و مال غیر منقول می باشد می بایست به وکیل ملکی مراجعه نمود مانند سرقفلی ، قرارداد مشارکت در ساخت، پیش خرید و پیش فروش آپارتمان و …

  • مهمترین دعاوی ملکی حقوقی
  • دعاوی مربوط به سرقفلی و حق کسب و پیشه
  • دعاوی مشارکت در ساخت
  • دعاوی پیش خرید و پیش فروش آپارتمان
  • دعاوی مربوط به مبایعه نامه های تنظیم شده توسط مشاورین املاک

فواید تنظیم قراردادهای ملکی توسط وکیل پایه یک دادگستری

صرفا ملک خود را انتخاب کنید و برای مسائل حقوقی احتمالی، خیال خود را آسوده کنی.

هزینه مالی و زمانی اضافی در آینده نپردازید!

با کمک وکیل پایه یک دادگستری می‌توانید می‌توانید تنظیم قراردادهای حساس ، خیال خود را از عدم وجود خطاها و سواستفاده‌های احتمالی آسوده کنید.

تنظیم قرارداد‌های ملکی به طور کلی اعم از تنظیم مبایعه نامه، اجاره نامه، قرارداد‌های مشارکت در ساخت و قراداد‌های پیش خرید و پیش فروش آپارتمان در صورتی که توسط وکیل متخصص ملکی تنظیم گردد می‌تواند از بروز بسیاری از اختلافات جلوگیری و یا بروز اختلافات را به حداقل برساند.
گاه هزینه‌هایی که برای تنظیم قرارداد‌های از پیش نگارش شده و مشابه درخصوص کیس‌های متفاوت، تنظیم شده توسط مشاورین املاک پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: وکیل خانم در تهران

بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که وکلای پایه یک دادگستری در جهت تنظیم قراداد‌ها به صورت اختصاصی و با توجه به شرایط خاص طرفین قرارداد تنظیم می‌نمایند.
از طرف دیگر هزینه‌ای که بابت تنظیم قرارداد‌های ملکی به وکیل پایه یک دادگستری پرداخت می‌گردد، در مقابل هزینه‌هایی که به دلیل عدم انعقاد صحیح قرارداد به طرفین تحمیل می‌گردد بسیار اندک و ناچیز می‌باشد.

مطابق آمار اعلام شده از طرف قوه قضاییه بیش از نیمی از دعاوی مطروحه در شعب دادگاه‌ها، در زمینه املاک می‌باشد که عمده دلیل این اختلافات سهل انگاری و عدم تنظیم قرارداد صحیح، جامع و کامل می‌باشد.

وکیل ملکی با توجه به تجربه کاری و شناخت خلاء‌ها و نقاط ضعف قرارداد‌های ملکی که موجب بروز اختلافات می‌گردد و با پیش‌بینی ضمانت اجرا‌های قانونی از بروز این اختلافات جلوگیری می‌نماید.

لذا در جهت دریافت مشاوره و یا تنظیم قراداد بی‌نقص در حوزه املاک با وکیل ملکی متخصص و حرفه‌ای تماس حاصل نمایید.