هزینه گواهینامه رانندگی شهریور ماه 1403 چقدر شده است ؟

هزینه گواهینامه رانندگی شهریور ماه 1403 چقدر شده است ؟
شهریور 3, 1403
19 بازدید

هزینه گواهینامه پایه 3 رانندگی موضوع بسیار داغ این روز هاست زیرا قیمت ها بسیار بالا رفته و افرادی که می خواستند در آموزشگاه های رانندگی ثبت نام کنند کارشان بسیار سخت شده و این نکته بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود . در این بخش به بررسی هزینه گواهینامه رانندگی آموزشگاهی و […]

هزینه گواهینامه پایه 3 رانندگی موضوع بسیار داغ این روز هاست زیرا قیمت ها بسیار بالا رفته و افرادی که می خواستند در آموزشگاه های رانندگی ثبت نام کنند کارشان بسیار سخت شده و این نکته بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود . در این بخش به بررسی هزینه گواهینامه رانندگی آموزشگاهی و همینطور مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی می پردازیم پس در صورتی که می خواهید در آموزشگاه رانندگی حضور داشته باشید این مقاله برای شما می تواند بسیار مفید باشد .

images_1724485623_66c98ff7c2f9f.jpg

هزینه گواهینامه رانندگی چقدر است ؟

هزینه گواهینامه رانندگی برای پایه 3 مبلغی در حدود 7 میلیون تومان و برای پایه 2 مبلغی در حدود 9 میلیون تومان و برای موتور سیکلت چیزی در حدود 800 هزار تومان شده است و این موارد به جز موتور سیکلت افزایش زیادی داشته است . البته افزایش هزینه های گواهینامه رانندگی می تواند به عوامل بسیار زیادی مربوط باشد برای مثال هزینه حقوق کارمندان هزینه های انرژی و مالیات و هزینه های سوخت و قطعات و بسیاری از موارد دیگر می تواند در تعیین هزینه های آموزشگاهی تاثیر زیادی داشته باشد .

اما در سال های گذشته و یا شاید بهتر باشد بگوییم در 10 سال گذشته هزینه گواهینامه رانندگی شاید مبلغی در حدود 400 هزار الی 600 هزار تومان برای پایه 3 بوده است و باید بررسی کنیم تا ببینیم آیا تمامی موارد هم دارای این افزایش بوده اند ؟ و پاسخ قطعا بله هست پس دوستان پیشنهاد می شود در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید سریعتر در آموزشگاه های رانندگی ثبت نام کنید زیرا امکان افزایش قیمت در سال جدید نیز وجود خواهد داشت و هزینه گواهینامه رانندگی معمولا سالانه زیاد می شود . بسیار خب بیایید ببینیم مراحل آموزشگاهی گرفتن گواهینامه رانندگی چیست ؟

شرایط اولیه آموزشگاه رانندگی چیست ؟

برای آن که بخواهید در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کنید در ابتدا باید شرایط اولیه را داشته باشید و این شرایط به صورت زیر است که می توایند مشاهده کنید :

1 – 18 سال تمام
2 – تاییدیه پزشکی برای قد و چشم و اعصاب و روان
3 – پرداخت هزینه گواهینامه رانندگی

بعد از این 3 شرط می توانید در آموزشگاه رانندگی حضور داشت باشید البته بعد از ثبت نام باید 8 عکس پرسنلی و جواب گروه خونیتان را از آزمایشگاه خون گرفته و به آموزشگاه رانندگی بدهید و به اولین مرحله آموزشگاه رانندگی وارد شوید .

کلاس های آیین نامه و قوانین رانندگی

بعد از ثبت نام اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدون شک باید کتاب آیین نامه رانندگی را خریداری کنید و بعد از کلاس های آیین نامه رانندگی حضور داشته باشید و در این شرایط است که باید به وسیله کتاب آیین نامه رانندگی و همینطور حضور در کلاس های تئوری قوانین رانندگی , قوانین را به خوبی بیاموزید . در این شرایط است که شما می توانید قوانین رانندگی را به خوبی بیاموزید . در این کلاس مواردی که گفته می شود به شرح زیر است که با هم می خوانیم :

1 – تابلوها
2 – رانندگی در شرایط راه ها
3 – شناخت راه ها
4 – امداد
5 – فنی
6 – اصول رانندگی در شهر و جاده ها

و بسیاری از موارد دیگر و در این مرحله است که شما به خوبی قوانین رانندگی را می آموزید و بعد از آموختن رانندگی در کلاس های آیین نامه رانندگی وقت آن رسیده تا شما بخواهید به مرحله بعد بروید و مرحله بعد چیزی نیست جز آزمون آیین نامه رانندگی تستی !

images_1724485633_66c990019b582.jpg

آزمون آیین نامه رانندگی

در این مرحله شما باید تمامی موارد و قوانین را که در کلاس های آیین نامه رانندگی آموختید را به کار ببرید و از تمامی دانش خود استفاده کنید تا در این آزمون واقعا سخت پیروز شوید و در این حالت است که شما می توانید در صورت قبولی به مرحله بعد بروید و در صورتی که مردود شوید باید بار ها در این آزمون شرکت کنید اما این آزمون چیست و در باره چیست ؟

این آزمون در مورد قوانین رانندگی بوده که تماما از کتاب آیین نامه رانندگی برگرفته شده است و دارای 30 سوال تستی 4 جوابه بوده و شما باید تمامی موارد را به درستی پاسخ دهید البته شما تا 4 بار می توانید اشتباه پاسخ دهید و در صورتی که اشتباهات شما بیشتر از این تعداد شود بدون شک مردود شده و باید خود را برای آزمون هفته بعد آماده کنید . تنها راه قبولی در آزمون آیین نامه این است که کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید و بعد از خواندن کتاب آیین نامه رانندگی نمونه سوالات آیینن نامه رانندگی را تمرین کنید در این شرایط است که می توانید در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید .

اصولا با خواندن کتاب آیین نامه رانندگی و یا فقط خواندن و تمرین نمونه سوالات آیین نامه رانندگی نمی توانید قبول شوید و در این صورت اگر شما نتوانید به خوبی تمامی قوانین رانندگی را بیاموزید مردود می شوید و همانطور که در بالاتر اشاره شد در صورت مردودی باید هفته ها به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنید و در صورت قبولی به مرحله بعد می روید . بسیار خب بیایید با هم به بررسی مرحله بعد بپردازیم .

آموزش رانندگی به صورت عملی !

در این مرحله شما قوانین رانندگی را به صورت تئوری آموختید و یادگرفته اید که تابلو ها و یا بسیاری از موارد دیگر برای چیست و یا به چه معنیست اما حالا شما باید با مربی آموزشگاه رانندگی تمرین کنید تا رانندگی را به خوبی بیاموزید و در این شرایط است که اگر شما به خوبی نتوانید رانندگی را یاد بگیرید گرفتن گواهینامه رانندگی شما هم به عقب می افتد پس به شما پیشنهاد می کنم در این جلسات به خوبی تمرین کنید و در این شرایط است که شما می توانید به خوبی در آزمون شهری سربلند باشید .

در این مرحله شما به وسیه مربی رانندگی که آموزشگاه رانندگی در اختیارتان می گذارد رانندگی را می آموزید و در نهایت بعد از یادگیری رانندگی می توانید وارد مرحله بعد شوید .

images_1724485640_66c9900884e46.jpg

مرحله آخر !

در این مرحله شما باید از قوانین رانندگی تئوری و یا مهارت رانندگی که دارید استفاده کنید زیرا افسر رانندگی که در کنار شما نشته است به شما دستور می دهد تا رانندگی را شروع کنید و بسیاری از موارد را از شما می پرسد و درصورتی که بلد نباشید برای شما نمره منفی در نظر گرفته شده و شما را مردود می کند و دوستان این مرحله بسیار بسیار سخت است و برای همین بسیاری از افراد در این مرحله مردود می شوند .

در صورتی که به خوبی رانندگی را به صورت عملی تمرین کرده باشید می توانید در این مرحله سربلند بیرون آمده و قبول شوید و گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید در غیر این صورت مردود شده و باید هفته ها برای این آزمون تلاش کنید . در نهایت در صورتی که می خواهید از قوانین رانندگی به خوبی مطلع شوید به شما پیشنهاد می کنم به سایت گواهیران سر بزنید .

برچسب‌ها:, ,