نظارت بر تعطیلی بازار و برخورد با اصناف متخلف با جدیت دنبال می شود

آبان 17, 1400
85 بازدید

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: نظارت بر تعطیلی بازار، استمرار فعالیت گشت های مشترک ستاد مقابله با کرونا و برخورد با اصناف متخلف با جدیت دنبال و با متخلفان به شدت برخورد می شود. به گزارش ایسنا صالحی در نشست مدیریت و مقابله با کرونا و در جمع اعضای ستاد، گفت: بیماری […]

نظارت بر تعطیلی بازار و برخورد با اصناف متخلف با جدیت دنبال می شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: نظارت بر تعطیلی بازار، استمرار فعالیت گشت های مشترک ستاد مقابله با کرونا و برخورد با اصناف متخلف با جدیت دنبال و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

به گزارش ایسنا صالحی در نشست مدیریت و مقابله با کرونا و در جمع اعضای ستاد، گفت: بیماری کرونای ناشی از ویروس دلتا با نوع قبلی متفاوت بوده و قدرت سرایت سریعتری دارد، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و دوری از تجمعات باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: شرایط استان بسیار بحرانی و رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر از ۵۰درصد گزارش شده است.

وی افزود: این سویه کرونا متاسفانه از نظر بالینی شرایط وخیم تری ایجاد می کند و تعداد مبتلایان جنوب شرق کشور را به ۵برابر موج قبلی رسانده است.

فرماندار خاش ادامه داد: تشدید محدودیت های محیطی پیشگیری از کرونا در جهت صیانت از جان مردم در اولویت بوده و در استمرار مصوبه قبلی ستاد کرونای شهرستان براساس رنگبندی فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت آنهم صرفا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند.

صالحی اظهار داشت: اجرای مصوبات ستاد کرونا الزامی و در صورت تخلف پلمب و به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد:برگزاری هر گونه اجتماع، مراسم عروسی و عزا ممنوع و با متخلفان امر برخورد خواهد شد و تردد در مبادی ورودی و خروجی از دیگر نقاط کشور و استان به شهرستان خاش ممنوع است.

وی تاکید کرد: نمازهای جمعه همچنان تعطیل بوده و تمامی رستورانها، کبابی ها؛ ساندویچ و فست فود؛ بستنی فقط بصورت بیرون بر با رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز به فعالیت میباشند.

فرماندار خاش گفت: تعطیلی کلیه تعمیرگاههای اتومبیل، لوازم یدکی، تعویض روغنی وآپاراتی ها از امروز دوشنبه چهاردهم تیرماه تاپایان هفته جاری اعلام می گردد.

وی افزود: ضمن تقدیر و تشکر از همراهی متصدیان مشاغل گروه یک درخواست می‌گردد از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری و پروتکل های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و تقویت و تداوم اجرای طرح هوشمند محدودیت ها در طرح شهید سلیمانی و اقناع عمومی و فرهنگ سازی در جهت مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا مورد توجه باشد.

صالحی ادامه داد: تلاش برای حفظ جان مردم همانند جهاد فی سبیل الله است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه های سوخت، خبازیها و غیره گفت: تعطیلات کرونایی فرصتی برای دورهمی، مسافرت، خرید های دست جمعی و امثال آن نیست.

فرماندار خاش اظهار داشت: نظارت بر تعطیلی بازار، استمرار فعالیت گشت های مشترک ستاد مقابله با کرونا و برخورد با اصناف متخلف با جدیت دنبال و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

منبع:ایسنا