مهم‌ترین ویژگی صرافی مطمئن ایرانی

مهم‌ترین ویژگی صرافی مطمئن ایرانی
آذر 3, 1402
139 بازدید

چطور به یک صرافی ایرانی اطمینان کنیم؟ چه ویژگی‌ یا ویژگی‌هایی در کنار هم باعث می‌شوند که یک صرافی بتواند اعتماد کاربرانش را به دست آورد؟ در این گفتگوی کوتاه، خلاصه‌ای از مهم‌ترین این عوامل را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با ما همراه باشید. یک صرافی مطمئن ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ در کنار هم قرار […]

ویژگی های صرافی ایرانی

چطور به یک صرافی ایرانی اطمینان کنیم؟ چه ویژگی‌ یا ویژگی‌هایی در کنار هم باعث می‌شوند که یک صرافی بتواند اعتماد کاربرانش را به دست آورد؟ در این گفتگوی کوتاه، خلاصه‌ای از مهم‌ترین این عوامل را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

یک صرافی مطمئن ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از ویژگی‌ها می‌تواند یک صرافی ایرانی را به عنوان یک گزینه مطمئن و مورد اعتماد به کاربران معرفی کند. اگر این صرافی در هر کدام از آن ویژگی‌ها ضعیف عمل کند، شانس داشتن کاربران جدی و گرفتن برچسب بهترین صرافی ارز دیجیتال را از دست می‌دهد.

آیا این صرافی به اندازه کافی، امن هست؟

بخش بزرگی از ماجرای اطمینان به صرافی، حول و حوش امنیت و حفاظت از اطلاعات می‌گردد. بیاید در این بخش‌ها عمیق‌تر شویم:

  • استفاده از تکنولوژی رمزنگاری

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های محافظت از اطلاعات که طلای ناب روزگار ما به شمار می‌روند هم ارتقا پیدا کرده است. البته، سواستفاده‌گران نیز روش‌های جدیدی ایجاد می‌کنند و دزدی‌ها به دوران تازه‌ای از خود رسیده‌اند. استفاده از تکنولوژی رمزنگاری در صرافی‌ها، این اطمینان را به کاربران می‌دهد که سدی محکم در برابر نفوذ هکرها ایستاده است.

  • احراز هویت دو مرحله‌ای

از ویژگی‌های ابتدایی یک صرافی مطمئن، وجود احراز هویت دو مرحله‌ای است. اگر یک صرافی چنین ویژگی‌ نداشت، پیشنهاد می‌کنیم سرمایه‌تان را وارد آن نکنید.

  • حفاظت از حریم خصوصی کاربران

صرافی مطمئن ایرانی، نه تنها از دارایی بلکه از حریم خصوصی دنیای ترید کاربرش نیز محافظت می‌کند. از طرفی، خودش هم قصدی برای فروش اطلاعات کاربران خود نداشته و امانت دار است.

امنیت حساب

  • بروزرسانی پیوسته نرم‌افزارها و سخت‌افزارها

صرافی‌هایی که بعد از چند سال، هیچ بروزرسانی خاصی را در سیستم خود انجام نداده‌اند، لقمه چرب و نرمی برای هکرها به شمار می‌روند. حتما قبل از واریز سرمایه‌تان مطمئن شوید که صرافی مورد نظرتان به این موضوع اهمیت می‌دهد.

این نکته را در نظر داشته باشید که ماجرای امنیت صرافی، تنها به در نظر گرفتن ورود دو مرحله‌ای یا تلاش صرافی برای جلوگیری از هک خلاصه نمی‌شود؛ باید بررسی کنید که آیا در سابقه فعالیت آن صرافی، هکری توانسته چیزی سرقت کند؟

اگر پاسخ مثبت بوده، باید بررسی شود که واکنش مدیریت آن صرافی به این اتفاق چه بوده است؟ آیا از قبل برای بیمه کردن دارایی کاربرانش تلاشی کرده است؟ آیا دارایی‌های به سرقت رفته، جایگزین شده‌اند یا صرافی با نوشتن یک نامه همدردی، سروته قضیه را هم آورده است؟

هر چقدر که در این مراحل، زمان بیشتری به کسب اطلاعات اختصاص دهید، به همان اندازه در آینده با خیال راحت‌تری دست به ترید خواهید زد.

آیا سیستم پشتیبانی آن سریع است؟

کار شما با یک صرافی، با وارد کردن سرمایه‌تان و آغاز ترید تمام نمی‌شود. برای آنکه بتوانید به آن صرافی اطمینان کرده و احساس تنها ماندن در مشکلاتتان را تجربه نکنید، باید مطمئن شوید که آن صرافی ایرانی از سیستم پشتیبانی خوبی برخوردار است.

از وجود خطا در سیستم صرافی گرفته تا چالش‌های برداشت وجه و وجود مشکل در معامله، همه و همه مواردی هستند که با وجود یک سیستم پشتیبانی سریع و 24 ساعته، حل یا مدیریت می‌شوند.

بنابراین، حتما صرافی‌های مختلف را از نظر سرعت ارائه خدمات پشتیبانی و کیفیت پاسخگویی مقایسه کنید. در این میان، کیفیت پاسخگویی بسیار مهم است.

اگر یک صرافی، به تمامی پرسش‌های کاربرانش پاسخ دهد، اما در مقابل استرس آن‌ها صبوری نداشته و برخورد خوبی نداشته باشد، تقریبا با صرافی که به خدمات پشتیبانی اهمیت نمی‌دهد، فرقی ندارد.

پشتیبانی مناسب از مهم ترین ویژگی های صرافی ایرانی

این صرافی چقدر کارمزد می‌گیرد؟

البته این ویژگی به طور مستقیم به مطمئن بودن صرافی ارتباطی پیدا نمی‌کند ولی اگر از نظر مطمئن بودن سود نهایی به این ماجرا نگاه کنیم، کاملا مرتبط خواهد بود.

به طورکلی، کارمزد صرافی‌های مختلف با هم فرق دارند. به همین دلیل، پیش از واریز سرمایه‌مان به کیف پول یک صرافی، میزان کارمزد آن را مقایسه کنیم. به یاد داشته باشید که این موضوع به طور مستقیم روی سود نهایی شما تاثیر می‌گذارد.

ذکر این نکته نیز الزامی است که برخی از صرافی‌ها در حالت کلی فقط یک بار کارمزد دریافت می‌کنند ولی وقتی به آن‌ها دقت می‌کنید متوجه خواهید شد که کارمزدهای مخفی‌شان بیشتر از این حرف‌هاست.

اعتبار این صرافی در چه وضعیتی است؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی یک صرافی مطمئن ایرانی، اعتبار آن است. حالا چطور به اعتبار این صرافی پی ببریم؟ کافی است چند ویژگی را در آن بررسی کنید:

  • صرافی مورد نظر چقدر مورد استقبال تریدرها قرار گرفته است؟
  • در شبکه‌های اجتماعی چه حرف‌هایی در موردش می‌زنند؟
  • آن صرافی چقدر در شبکه‌های اجتماعی فعال است؟
  • آیا پاسخگوی کاربرانش هست یا خیر.

حجم نقدینگی این صرافی چقدر است؟

اگر قصد شروع جدی معاملات را دارید، باید مطمئن شوید که صرافی مورد نظرتان به اندازه کافی نقدینگی دارد یا خیر. از طرفی، میزان نقدینگی با تعداد کاربران فعال آن صرافی، رابطه مستقیم دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید به صورت جدی وارد دنیای ترید ارزهای دیجیتال شوید، باید کارمزد کمتری بپردازید و مطمئن باشید که طرف مقابلی برای معامله دارایی‌تان وجود دارد؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حتما حجم نقدینگی صرافی را زیر ذره‌بین ببرید.

میزان نقدینگی

آیا این صرافی در نمایش قیمت‌ها صادق است؟

قیمت ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند؛ مثلا قیمت تتر در این لحظه با یکی دو دقیقه دیگر تفاوت خواهد داشت. نکته مهم این است که آیا صرافی مورد نظر ما در نمایش این قیمت‌ها صداقت دارد یا می‌خواهد با دستکاری آن‌ها سود بیشتری به جیب بزند؟ می‌توانید این موضوع را با بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های خارجی و معتبر جهانی، پیگیری کنید.

مطمئن بودن همیشه مهم است؛ چه در صرافی و چه در بروکر

مهم نیست که شما به دنبال بهترین بروکر فارکس می‌گردید یا بهترین صرافی ارزهای دیجیتال. مهم این است که قبل از هر کاری، حسابی در مورد آن بروکر یا صرافی، دست به تحقیق بزنید.

از کوچکترین نکته‌ها غافل نشوید و روی پُل تجربه کاربرهای دیگر آن صرافی یا بروکر حرکت کنید. به این ترتیب، به جای تکرار اشتباه‌های دیگران و قمار کردن روی سرمایه‌تان خیلی سریع‌تر مسیر اصلی خودتان را پیدا می‌کنید.