زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403

زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403
مرداد 31, 1403
29 بازدید

در بازه‌های مختلفی از سال برای برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری یک تاریخ از طرف سازمان سنجش آموزش کشور مشخص می‌شود.  متقاضیانی که صلاحیت شرکت در این آزمون را داشته باشند ثبت نام می‌کنند تا بتوانند به عنوان کارشناس رسمی دادگستری مشغول به کار شوند. هر سال در کشور این آزمون افراد زیادی را در […]

در بازه‌های مختلفی از سال برای برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری یک تاریخ از طرف سازمان سنجش آموزش کشور مشخص می‌شود.  متقاضیانی که صلاحیت شرکت در این آزمون را داشته باشند ثبت نام می‌کنند تا بتوانند به عنوان کارشناس رسمی دادگستری مشغول به کار شوند. هر سال در کشور این آزمون افراد زیادی را در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کند.  این افراد پس از قبولی در آزمون باید در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند تا در آن هم قبول شده و به عنوان کارشناس رسمی انتخاب شوند. با ما همراه شوید تا اطلاعات کافی بدست آورید‌.

images_1723132034_66b4e882135de.webp

اعلام زمان برگزاری آزمون کارشناسی رسمی

افرادی که خواهان شرکت در آزمون‌های کارشناسی رسمی دادگستری هستند باید برای آبان و آذر آماده باشند زیرا در همین ماه‌ها ین آزمون برگزار می‌شود. با توجه به اینکه هر ساله افراد زیادی خواهان شرکت در آزمون دادگستری هستند، این آزمون با ظرفیت بسیار بالا برگزار می‌شود. رئیس مرکز وکلا گفت که آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ در هجدهم آبان ماه برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام در این آزمون نیز از ۲۸ مرداد تا ۵ شهریور ماه اعلام می‌شود. در آزمون امسال ۷۵ رشته مختلف پذیرش می‌شوند و به همین دلیل داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز وکلای قوه قضاییه به راحتی نام نویسی کرده و در این آزمون شرکت کنند. هر کس نمی‌تواند در این آزمون شرکت کند و وابسته به صلاحیت افرادی که نام‌نویسی می‌کنند افرادی که شرایط لازم را دارند در این آزمون انتخاب می‌شود.

شرایط آزمون کارشناس رسمی دادگستری

اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری را داشته باشید باید از شرایط مختلفی برخوردار باشید. از این شرایط می‌توان به داشتن تابعیت ایرانی اشاره کرد. داشتن حداقل ۲۵ سال سن و دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر ایرانی و خارجی اهمیت زیادی دارد. افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم باشند.

عدم سوء پیشینه و اعتیاد به مواد مخدر از دیگر شرایط لازم برای شرکت در این آزمون است. افراد متقاضی باید حداقل ۵ سال سابقه در رشته مورد تقاضا داشته باشند و بومی حوزه قضایی باشند. هر سال شرایط دیگری نیز برای شرکت در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری تعیین می‌شود که باید با توجه به آن در این آزمون شرکت کرد. زمانی که شما در این آزمون نامنویسی می‌کنید باید مدارک خود را بارگذاری کنید و این مدارک به طور دقیق بررسی خواهند شد.

اگر مشکلی در مدارک شما وجود نداشته باشد و تمامی شرایط لازم برای شرکت این آزمون را داشته باشید می‌توانید در آزمون شرکت کنید. پس از قبولی در آزمون دادگستری باید در مصاحبه حضوری شرکت کنید که سوالاتی درباره رشته مورد نظر شما و شغل مورد نظر از شما پرسیده خواهد شد. اگر در آزمون مصاحبه نیز قبول شوید می‌توانید با شرایطی که برای شما تعیین می‌شود مشغول به کار شوید.

رشته‌های مورد نیاز دادگشتری در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ رشته‌های بسیار متنوعی از طرف دادگستری مورد نیاز است که از آنها می‌توان به رشته امور ثبتی، آتش نشانی، امور مهندسی، نقشه برداری، نقشه کشی، کارشناس رسمی برق، ماشین و تاسیسات، کارشناس رسمی تعیین نفقه، کارشناس رسمی راه و ساختمان، کارشناس رسمی حسابداری و حسابرسی، کارشناس رسمی الکترونیک و برق، کارشناس رسمی کشاورزی، تاسیسات ساختمانی، منابع نفتی، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، گاز و گازرسانی، اموال منقول، امور بانکی، امور سرمایه‌گذاری، اموری مالی، امور نفقه، امور گمرکی، بیمه، تصادفات، ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری، معادن، امور حمل و نقل، امور استخدام، امور ورزشی، امور برنامه‌ریزی شهری و غیره اشاره کرد. افرادی که در این رشته‌ها دارای مدارک لازم و مورد نیاز دادگستری باشند می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۳ شرکت کند و در زمان ثبت نام مدارک آنها بارگذاری خواهد شد.

images_1723132043_66b4e88bdd40f.webp

چگونگی ثبت نام در آزمون دادگستری ۱۴۰۳

چندین ماه پیش از برگزاری آزمون دادگستری سال ۱۴۰۳ زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام تعیین می‌شود. در بازه زمانی تعیین شده شما می‌توانید به یک کافی‌نت مراجعه کنید و یا از طریق سایت رسمی دادگستری در این آزمون شرکت کنید. برای این کار باید مدارک خود را بارگذاری کرده و هزینه ثبت نام در آزمون را بپردازید. پس از اینکه مدارک شما تایید شوند شما صلاحیت لازم برای شرکت در آزمون دادگستری را خواهید داشت.

پیش از برگزاری آزمون دادگستری یک زمان برای دریافت کارت ورود به جلسه تعیین می‌شود. شما باید با کد رهگیری و یا کد ملی خود کارت ورود به جلسه را دریافت کنید و برای آزمون آماده شوید. شما می‌توانید از منابع مختلف علمی که هر ساله برای برگزاری آزمون در سایت قرار می‌گیرد استفاده کنید تا با سوالات آزمون دادگستری آشنا شوید. این منابع به شما کمک می‌کنند تا حدودی بتوانید در رشته مورد نظر خود اطلاعات کافی از سوالات را به دست آورده و در همان زمینه منابع دیگر را نیز مطالعه کنید.

کارشناسان رسمی مفروز

با توجه به اینکه افرادی که در آزمون کارشناسی دادگستری شرکت می‌کنند می‌توانند در پرونده‌های مختلف نظارت داشته باشند زمانی که شما بخواهید یک کارشناس رسمی دادگستری را برای پرونده خودتان انتخاب کنید باید به تجربه فرد دقت زیادی داشته باشید. هرچه کارشناس رسمی دادگستری تجربه بیشتری داشته باشد با پرونده‌های مختلف روبرو بوده و می‌تواند شرایط بهتری برای دریافت رای دادگاه به نفع شما فراهم کند. یکی از مجموعه‌های معتبری که قصد معرفی آن را به شما داریم مجموعه مفروز است.

کارشناسان رسمی دادگستری مفروز از صفر تا صد پرونده‌های دادگستری، شما را همراهی خواهند کرد و این افراد به دلیل تجربه بسیار بالایی دارند عملکرد مناسبی در پرونده‌های شما خواهند داشت. شما می‌توانید با توجه به نوع پرونده خود و موضوعی که دارد یکی از کارشناسان این مجموعه را برای خودتان انتخاب کنید. این کارشناسان از ماده و اسنادی استفاده می‌کنند که هیچ یک از ما به آنها آشنایی نداریم و به راحتی می‌توانند در رای دادگاه تاثیرگذار باشند.

نگران هزینه‌های این مجموعه نیز نباشید زیرا این مجموعه تمامی خدمات خود را با هزینه‌های بسیار مناسب و به صرفه ارائه می‌کند و شما می‌توانید به راحتی نظر دادگاه را به نفع خودتان تمام کنید. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانید از سایت آن استفاده کنید و یا با شماره‌های مجموعه مفروز تماس بگیرید.

منبع: https://mafrooz.com/

برچسب‌ها:, ,