توزیع بیش از ۵۰۰۰ واحد فراورده خونی در مراکز درمانی لرستان

آبان 19, 1400
20 بازدید

ایسنا/لرستان مدیرکل انتقال خون لرستان از توزیع بیش از ۵۰۰۰ واحد فراورده خونی در مراکز درمانی استان خبر داد. دکتر غلامرضا حامدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سه ماه امسال ۶۸۸۰ واحد خون  در بین مراکز درمانی لرستان توزیع شده است. وی اضافه کرد: این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۶۳۵۴ واحد خون  در […]

توزیع بیش از ۵۰۰۰ واحد فراورده خونی در مراکز درمانی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل انتقال خون لرستان از توزیع بیش از ۵۰۰۰ واحد فراورده خونی در مراکز درمانی استان خبر داد.

دکتر غلامرضا حامدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سه ماه امسال ۶۸۸۰ واحد خون  در بین مراکز درمانی لرستان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۶۳۵۴ واحد خون  در بین مراکز درمانی لرستان توزیع شده است؛ یعنی میزان درخواست مراکز درمانی به خون ۵۲۶ واحد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد: همچنین در این مدت سه ماه ۵۳۵۶ واحد فراورده خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است و این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۶۳ واحد فراورده خونی به این مراکز توزیع شده است.

حامدی درباره پخش خون و فراورده‌های خونی به سایر پایگاه‌ها، ادامه داد: در این مدت سه ماهه امسال، ۲۶۲۵ واحد خون و ۱۵ واحد فراورده خونی به این پایگاه‌ها ارسال شده است و این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته، ۳۷۵۶ واحد خون و ۴۱ واحد فراورده خونی  در این پایگاه‌ها توزیع شده که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۱۱۹ واحد پلاکت فرزیس تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 122 واحد تولید شده روندی کاهشی را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: دلیل این میزان کاهش پلاکت به خاطر این است که متقاضی کمتری برای این موضوع بوده است و البته شرایط کرونا نیز مزید بر علت بوده که مراجعه کننده رغبتی نداشته است.

حامدی بیان کرد: در این مدت  ۱۱هزار و ۶۱۰ نفر برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۲ نفر موفق به اهدا شدند.

منبع:ایسنا