استعلام ثنا برای شخص حقیقی و حقوقی؛ چگونه بفهمیم طرف مقابل ثنا دارد؟

استعلام ثنا برای شخص حقیقی و حقوقی؛ چگونه بفهمیم طرف مقابل ثنا دارد؟
بهمن 30, 1402
58 بازدید

بانک‌ها و موسسات مالی و کسب‌وکارهایی که نیاز به بررسی هویت افراد دارند، اخیراً رویکردی جدید در ارتباط با ارائه خدمات به مشتریان خود، به ویژه در زمینه درخواست وام، به کار گرفته‌اند. این رویکرد شامل شرط ارائه پرینت استعلام سامانه ثنا به عنوان یکی از مراحل اصلی برای پردازش درخواست‌ها و پیشروی در مراحل […]

https://lh7-us.googleusercontent.com/dTQxQV7_ZY0WmCfyEFE1WXaxxck-xgMVZYFWCGPTnKhkVF3dU9s6C3Vh0Vizk0yUWkwcSiugmlo16wBGZ14_-E5bMZQcGVigaO8PewFMew3oaAuvuOX7PxJPKvY6R6RWYVubGYckel5o

بانک‌ها و موسسات مالی و کسب‌وکارهایی که نیاز به بررسی هویت افراد دارند، اخیراً رویکردی جدید در ارتباط با ارائه خدمات به مشتریان خود، به ویژه در زمینه درخواست وام، به کار گرفته‌اند. این رویکرد شامل شرط ارائه پرینت استعلام سامانه ثنا به عنوان یکی از مراحل اصلی برای پردازش درخواست‌ها و پیشروی در مراحل اخذ وام است. برای استعلام ثنا و اطلاع از این که طرف مقابل در سامانه احراز هویت ثنا ثبت نام کرده است، مراجعه‌کننده باید چند مرحله را طی کند. این مراحل شامل ثبت نام ثنا، احراز هویت و پرینت برگه استعلام ثنا است. در ادامه به بررسی دقیق استعلام ثنا برای شخص حقیقی و حقوقی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سامانه ثنا چیست؟

پیش از بررسی استعلام ثنا، بیایید نگاهی اجمالی به این موضوع داشته باشیم که سامانه ثنا چیست . سامانه ثنا به عنوان یک ابزار جامع برای ثبت ابلاغ‌های قضایی، دادخواست‌ها و شکایت‌ها در سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی راه‌اندازی شد. این سامانه، در راستای اهداف دولت الکترونیک طراحی شد و نقل و انتقال اطلاعات به شکل الکترونیکی را جایگزین ابلاغیه‌های کاغذی کرد. در دهه اخیر، با راه‌اندازی سامانه ثنا، نظم و ساختار در دادگاه‌ها و مراکز حقوقی بهبود یافته و مشکلات و دغدغه‌های افراد در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

در این سامانه، همه مراحل ابلاغ، از ثبت نام تا ارسال ابلاغیه به متقاضیان، به صورت آنلاین انجام می‌شود. این اقدام منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در پردازش اطلاعات شده است. در گذشته، از ابلاغیه‌های کاغذی برای اطلاع‌رسانی به افراد استفاده می‌شد که با خود مشکلاتی از جمله هزینه زیاد و مشکلات ناشی از تغییرات در آدرس محل سکونت یا کار فرد احضار شده، حضور نداشتن در محل اقامت، یا عدم حضور برای دریافت ابلاغیه را به همراه داشت. در حال حاضر با بهره‌گیری از سامانه ثنا، این مشکلات به طور کامل رفع شده‌اند.

نحوه دریافت استعلام ثنا اشخاص حقیقی

برای اطلاع از این که فرد در سامانه ثنا ثبت نام کرده است یا خیر، نیاز به پرینت برگه استعلام ثناست. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1.   ثبت نام در سامانه ثنا

اولین گام برای دریافت استعلام ثنا، ثبت نام سامانه ثنا است. روش‌های مختلفی برای ثبت نام در سامانه ثنا وجود دارد که به ترتیب عبارتند از:

ثبت نام به صورت حضوری: در این روش، افراد با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی، مدارک مورد نیاز خود را ارائه می‌دهند و فرآیند ثبت نام خود در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا را آغاز می‌کنند. این روش برای افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند اطلاعات خود را به صورت حضوری ارائه دهند، اما روشی وقت‌گیرتر نسبت به روش بعدی است.

ثبت نام آنلاین و غیر حضوری: از دی ماه سال 1399، با راه‌اندازی “سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه”، امکان ثبت نام آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی برای متقاضیان فراهم شده است. افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه ثبت نام الکترونیک به نشانی sana.adliran.ir و انتخاب گزینه “ثبت نام اشخاص حقیقی”، به راحتی و بدون اتلاف وقت، اقدام به ثبت نام ثنا غیر حضوری کنند.

2.      احراز هویت ثنا

احراز هویت، به عنوان دومین گام از فرآیند استعلام ثنا، نقش حیاتی در تضمین امنیت و اعتماد افراد به خدمات این سامانه دارد. ثبت اطلاعات در سامانه ثنا تنها یک قسمت از مراحل ثبت نام محسوب می‌شود و تا زمانی که فرآیند احراز هویت با موفقیت انجام نشود، ثبت نام نهایی نخواهد شد و افراد مجاز به بهره‌مندی از خدمات سامانه نخواهند بود.

در حال حاضر، با راه‌اندازی “سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه”، امکان احراز هویت آنلاین یوآیدی (پلتفرم احراز هویت با بالاترین دقت و کوتاه‌ترین زمان) بدون نیاز به حضور فیزیکی در دفاتر خدمات قضایی وجود دارد. احراز هویت آنلاین یوآیدی این اجازه را می‌دهد که مراحل احراز هویت ثنا را به راحتی در منزل یا محل کار با سرعت بیشتر انجام دهید.

برای افرادی که ترجیح می‌دهند احراز هویت خود را به صورت حضوری انجام دهند، مراجعه به دفاتر خدمات قضایی با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام و احراز هویت ثنا ضروری است.

3.      دریافت استعلام ثنا

پس از اتمام فرآیند ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا و دریافت نام کاربری و رمز عبور، کاربران قادر به دریافت برگه پرینت استعلام سامانه ثنا خواهند بود. این برگه مهم و ضروری است زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد مدارک مورد نیاز برای درخواست وام از برخی از بانک‌ها و موسسات مالی را تکمیل کنند و به سرعت و با دقت اقدامات لازم را انجام دهند.

مراحل دریافت پرینت استعلام به شرح زیر است:

1.       ابتدا وارد سایت اصلی سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir شوید و گزینه “تغییر اطلاعات” را انتخاب کنید.

2.      در صفحه باز شده، نام کاربری (کد ملی) و رمز شخصی خود را وارد کنید تا به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

https://lh7-us.googleusercontent.com/dr_pgxeTzdk4ph4JtFQV-GuR8djLGJu0qdQ10KqJY692nmlFtaFsrftJr2Z6qJcKoQBzbwM9ZtLboG-28mby4i5oL4C9Z3txfxz7-gXTLtITdQkg5Suh2THjOhQbmETfLc8kr9tKmauD

https://lh7-us.googleusercontent.com/cAbLkadgii8VYeAcC4D55Ka2ZEbJUld6mJN20V2BmqlwlIMeLXst4RtA_1MkUjscR6nhGMXX5LI4MSErppACslQ9S41PPX_bFkScuxpgSU4UMB3FsPtdldcpnl0QolCuf7CFwKDfo57l

3.      پس از ورود به حساب کاربری، از سمت چپ گزینه “چاپ اطلاعات ثبت نام” را انتخاب کنید. این گزینه با کادر قرمز رنگ مشخص شده است.

https://lh7-us.googleusercontent.com/kq2qXXDdQnEu1eTaHpiNzuS2K72s-UDNEj9ILqKM0MhLp3RuxGSpJJnU3i3jO2xC5ST-9lAtZ6n3tWZpUPOZKWdZHEEfuWZtJT45x64pho1OYI0oHVDOukbOFnJNRKDedo9DfqXQMhEb

4.      در نهایت، برگه پرینت استعلام سامانه ثنا در اختیار شما قرار می‌گیرد.

https://lh7-us.googleusercontent.com/VMofJQFCJEHxR3n-tGI_CYg6SjO46UgL6JP2cckR18Ul7HX1ebRUc8OI2-xdlDOnbnplpIC9_mm8tKOC1oj4niwsikqckfPgivrzQdy9XbKbkQXl_NZCQrPVPSbLD_KENp14pu1nWaWx

این روند ساده و کارآمد به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی، اطلاعات ثبت نام خود را چاپ کنند و از آن برای مراحل بعدی استفاده کنند.

 

یوآیدی، راه حل امن احراز هویت غیرحضوری ثنا

پلتفرم یوآیدی، به عنوان یک راه حل پیشرفته احراز هویت آنلاین، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته هوش مصنوعی، به شما این امکان را می‌دهد تا فرآیند احراز هویت خود را با سرعت و کارآیی بالا، به‌صورت آنلاین انجام دهید. این پلتفرم، با تعامل موثر با سامانه ثنا، فرآیند ثبت نام و احراز هویت را به یک تجربه آسان و سریع تبدیل کرده است.

در چارچوب این همکاری، شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم یوآیدی، به سرعت و بدون نیاز به مراجعه حضوری، ثبت نام و احراز هویت خود را در سامانه ثنا انجام دهید. این فرآیند کاربرپسند، به شما این امکان را می‌دهد که در کمتر از ۵ دقیقه، تمامی مراحل لازم را به پایان برسانید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پلتفرم یوآیدی می‌توانید به آدرس سایت u-id.net سر بزنید و یا با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۳۲۹۰ تماس بگیرید.

برچسب‌ها:,