اوایل دهه ۹۰ پروژه چهارخطه ازنا- شازند آغاز شد ولی هنوز تکمیل نشده و این در حالیست که یکی از پرحادثهترین محورهای کشور است. این پروژه که ۳۶ کیلومتر آن در لرستان و ۳۸ کیلومتر در استان مرکزی واقع شده در ابتدا ردیف اعتباری نداشت و همین سبب شد که روند اجرای کار به […]
اوایل دهه ۹۰ پروژه چهارخطه ازنا- شازند آغاز شد ولی هنوز تکمیل نشده و این در حالیست که یکی از پرحادثهترین محورهای کشور است.
این پروژه که ۳۶ کیلومتر آن در لرستان و ۳۸ کیلومتر در استان مرکزی واقع شده در ابتدا ردیف اعتباری نداشت و همین سبب شد که روند اجرای کار به کندی پیش برود.
پروژه چهارخطه ازنا- شازند در حالی مدتها تعطیل بوده که از این محور به عنوان جاده مرگ یاد میشود و تعداد زیاد کشتهها، باعث شده در برخی مواقع مردم ازنا چند روز با تجمع آن را مسدود کنند که با حضور مسئولان بازگشایی شده است.
عرض جاده کنونی این مسیر کم بوده و بهعلت تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین تصادفات زیادی رخ میدهد و وعده افتتاح آن در دولت دوازدهم بارها شنیده شده است.
حشمت بهمنی، فرماندار ازنا در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: ۳۶ کیلومتر این پروژه در ازنا واقع بوده که ۱۹ کیلومتر آن افتتاح شده است.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی مابقی پروژه نیز مناسب بوده و با شتاب خوبی در حال اجرا است.
بهمنی در پاسخ به پرسشی که این پروژه در محدوده لرستان به طور کامل چه زمانی به بهرهبرداری میرسد؟ گفت: بقیه قطعات بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند و امیدواریم تا پایان سال شاهد اتفاقات خوب و حتی بهرهبرداری کامل این پروژه باشیم.
فرماندار ازنا یادآور شد: امید میرود یکی از خطرناکترین محورهای لرستان در آیندهای نهچندان دور بهطور کامل چهارخطه شود.
منبع: ايسنا
نظرات