نام تجاری دامنه: راهنمای سریع (2023)

نام تجاری دامنه: راهنمای سریع (2023)
مرداد 2, 1402
157 بازدید

  یکی از مهمترین بخش های ساخت یک وب سایت، انتخاب نام دامنه مناسب است که کاملاً با اهداف، محصولات و خدمات شما مطابقت داشته باشد. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است به اعتبار برند خود آسیب بزنید. نام دامنه از نظر فنی آدرس یک وب سایت است. این بخشی از […]

 

یکی از مهمترین بخش های ساخت یک وب سایت، انتخاب نام دامنه مناسب است که کاملاً با اهداف، محصولات و خدمات شما مطابقت داشته باشد. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است به اعتبار برند خود آسیب بزنید.

نام دامنه از نظر فنی آدرس یک وب سایت است. این بخشی از سیستم نام دامنه (DNS) است که به کاربران اینترنت اجازه می دهد یک سری کلمات را به جای مجموعه ای از اعداد وارد کنند. همچنین، نه تنها به عنوان یک آدرس، بلکه به عنوان اولین برداشتی که بازدیدکنندگان از برند شما خواهند داشت، عمل می کند.

 

این امر به ویژه صرف نظر از زمینه تخصص شما صادق است، خواه شما یک صاحب کسب و کار کوچک، یک شرکت، یک نویسنده مستقل یا یک ارائه دهنده خدمات حرفه ای باشید. به همین دلیل است که نام دامنه مناسب به اندازه لوگوی برند و نام شرکت شما مهم است. می‌توانید از سایت رسمی VentraIP و سایر منابع آنلاین معتبر دیدن کنید تا بدانید که چگونه برندسازی نام دامنه می‌تواند به شما در افزایش دید و ایجاد اعتماد کمک کند.

 

5 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه برای برند شما

اکنون که می دانید برندسازی نام دامنه چقدر اهمیت دارد، وقت آن است که به نکات مفیدی بپردازید که ممکن است به شما در انجام این کار به درستی کمک کند.

 

پسوند را با دقت انتخاب کنید

پسوند دامنه آخرین بخش URL بعد از نام دامنه است. محبوب ترین افزونه ها .com، .net، .co و .org هستند. در میان این گزینه ها، .com محبوب ترین است.

 

اما اگر .com قبلاً توسط شخص دیگری گرفته شده باشد چه؟ آیا پایان وب سایت شماست؟ اصلا. همانطور که قبلا ذکر شد، افزونه های محبوب دیگری نیز وجود دارند که می توانید به غیر از .com از آنها استفاده کنید. علاوه بر این، افزونه‌های دیگری مانند xyz.، .shop، .art، .inc، .online و .club رایج‌تر می‌شوند. همچنین، برخی از برنامه‌های افزودنی ممکن است به شما کمک کنند تا در صنعتی که به آن تعلق دارید مرتبط‌تر شوید، مانند فناوری . و بازاریابی.

 

پسوندهای کد کشور نیز در حال افزایش هستند، مانند .us (برای ایالات متحده)، .ca (برای کانادا)، .au (برای استرالیا)، .uk (برای بریتانیا)، و .sg (برای سنگاپور). صرف نظر از این نوع برنامه‌های افزودنی، شما برنامه‌ای می‌خواهید که منسجم، مرتبط و معتبر باشد.

 

از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید

کلمات کلیدی فقط برای محتوا نیستند، بلکه برای برندسازی نام دامنه نیز هستند. موتورهای جستجو نام دامنه را برای درک وب سایت شما تجزیه و تحلیل می کنند و به آنها کمک می کنند تا رتبه سایت شما را تعیین کنند. به همین دلیل مهم است که کلمات کلیدی خود را تا حد امکان اضافه کنید.

 

با این حال، در انتخاب کلمه کلیدی دقت کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد استفاده با برند شما مرتبط است و مخاطبان مناسب را هدف قرار می دهد. اگر در انتخاب مناسب مشکل دارید، می توانید از ابزار جستجوی کلمه کلیدی آنلاین استفاده کنید. این ابزار می تواند به شما کمک کند هزاران کلمه کلیدی را بر اساس عوامل مختلف کشف کنید تا عباراتی را که مردم معمولاً هنگام مرور اینترنت استفاده می کنند، تعیین کنید.

 

تلفظ نام دامنه را آسان کنید

هنگام انتخاب نام دامنه، مطمئن شوید که آن چیزی است که مردم به راحتی به خاطر خواهند آورد. اگر سعی کنید کلماتی را که فقط می توانید بفهمید پیدا کنید، حتی اگر از پسوند com استفاده کنید، مردم گیج می شوند.

اگرچه دهان به دهان یک روش بازاریابی قدرتمند است، اما اگر مردم بتوانند دامنه شما را به درستی به خاطر بسپارند و آن را تلفظ کنند، مفید خواهد بود. این می تواند شانس عبور افراد و بازدید از وب سایت شما را افزایش دهد. خب چکاری باید انجام بدی؟

 

از کلمات آشنا برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید. اگر قصد فروش لوازم ماهیگیری را دارید، می‌توانید نام‌های دامنه مانند ustackles.com، fishandtackle.com یا tacklesandreels.com را امتحان کنید. همانطور که می بینید، اینها به جای نام های اختراع شده زیبا و بی معنی، ساده و آسان برای به خاطر سپردن هستند.

 

از خط فاصله استفاده نکنید

خط تیره می تواند نام دامنه شما را شیک و خلاقانه نشان دهد. همچنین، آنها در اکثر کشورهای اروپایی مانند بریتانیا و هلند محبوب هستند. با این حال، بیان شفاهی آنها دشوار است. تصور کنید هنگام تبلیغ URL وب سایت خود، کلمه “هیفن” یا “خط تیره” را با صدای بلند بگویید. به نظر می رسد ناخوشایند است و ممکن است توسط بسیاری از افراد به عنوان یک کلمه کامل در نام دامنه شما به جای علامت گذاری اشتباه درک شود.

 

نه تنها این، خط تیره همچنین تایپ نام دامنه وب سایت را دشوارتر می کند و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی ایجاد می کند. این بدان معنی است که افرادی که می خواهند از سایت شما بازدید کنند ممکن است به دلیل نام دامنه سخت از آن بازدید نکنند و راهی جز رفتن به وب سایت های دیگر برای آنها باقی نماند.

 

نام دامنه را کوتاه نگه دارید

دامنه های کوتاه بسیار بهتر از دامنه های طولانی کار می کنند. دلایل کاملاً واضح است: تایپ کردن و به خاطر سپردن آنها آسان است و منجر به تجربیات مثبت کاربر می شود.

 

امروزه با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، نام های دامنه کوتاه بیشتر و بیشتر اهمیت پیدا می کنند. این به این دلیل است که آنها با صفحه نمایش های کوچک در مقایسه با صفحه نمایش های بلند مطابقت دارند و به کاربران تلفن همراه آسان می شود تا سایتی را که بازدید می کنند به خاطر بسپارند. همچنین، URL های طولانی اغلب بازدیدکنندگان سایت را می ترسانند. اگر نام دامنه خود را به طور غیر ضروری پیچیده کنید، ممکن است مخاطبان شما نسبت به شما سوء ظن ایجاد کنند.

 

نتیجه

برندسازی نام دامنه یک گام مهم در ساخت یک وب سایت است. شما می خواهید نام دامنه شما تا حد امکان ساده باشد تا مردم بتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند و به خاطر بسپارند. علاوه بر این، می توانید از نکات بالا برای ایجاد یک نام دامنه برنده استفاده کنید که می تواند ترافیک و رتبه سایت شما را افزایش دهد.

امروزه با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، نام های دامنه کوتاه بیشتر و بیشتر اهمیت پیدا می کنند. این به این دلیل است که آنها با صفحه نمایش های کوچک در مقایسه با صفحه نمایش های بلند مطابقت دارند و به کاربران تلفن همراه آسان می شود تا سایتی را که بازدید می کنند به خاطر بسپارند. همچنین، URL های طولانی اغلب بازدیدکنندگان سایت را می ترسانند. اگر نام دامنه خود را به طور غیر ضروری پیچیده کنید، ممکن است مخاطبان شما نسبت به شما سوء ظن ایجاد کنند.