مناطق عشایری لرستان زیرساخت‌های فضای مجازی را ندارند

مرداد 20, 1400
43 بازدید

 رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان گفت: مناطق عشایری زیرساخت‌های فضای مجازی را ندارند و انتظار می‌رود برای سال تحصیلی جدید هر جایی که امکان را داشته باشد از اینترنت و بستر فضای مجازی استفاده شود. محمدحسن حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش و پرورش عشایری لرستان در مجموع با ۴۴۷ مدرسه در  […]

مناطق عشایری لرستان زیرساخت‌های فضای مجازی را ندارند

 رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان گفت: مناطق عشایری زیرساخت‌های فضای مجازی را ندارند و انتظار می‌رود برای سال تحصیلی جدید هر جایی که امکان را داشته باشد از اینترنت و بستر فضای مجازی استفاده شود.

محمدحسن حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش و پرورش عشایری لرستان در مجموع با ۴۴۷ مدرسه در  استان و با توجه به فصول سال در استان‌های ایلام و خوزستان فعالیت دارد.

وی افزود: در مناطق عشایری با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان کم است کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری لرستان با بیان اینکه در جاهایی که اینترنت باشد از بستر فضای مجازی برای آموزش استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: در برخی مناطقصعب‌العبور و عشایری که اینترنت و برق وجود ندارد از طریق پرسشنامه و بروشورها  تدریس صورت می‌گیرد.

حسنوند با اشاره به اینکه در این شرایط کرونایی مشکل عمده مدارس شبانه‌روزی و خوابگاهی است که سال گذشته دانش‌آموزان این مراکز از تحصیل محروم ماندن و انتظار می‌رود در سال تحصیلی جدید از ظرفیت خوابگاه‌ها استفاده وشد تا بتوانیم خدمات قابل توجهی و شایسته‌ای به مردم عشایر ارائه دهیم.

وی بیان کرد: سال گذشته در مدارس ابتدایی با توجه به جمعیت کم آنها تدریس به صورت حضوری انجام و مشکلی از این باب نداشتیم و در مواقعی که با پیک شدید کرونا مواجه شدیم با کم کردن تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان و شیفت‌بندی آنان کلاس‌ها را دایر کردیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری لرستان گفت: در مدارس متوسطه اول و دوم در عشایری که تعداد جمعیت کم بودند با موافقت شبکه‌های بهداشت هرشهرستان کلاس‌ها حضوری برگزار شد و جاهایی که امکان نداشت از شیوه‌های فضای مجازی در بستر شاد و از برنامه‌های الکترونیکی، پرسش‌نامه‌ها و بروشورها استفاده می‌شد.

حسنوند اضافه کرد: در مجموع از روند کار در سال گذشته با توجه به ابلاغ میانگین رتبه پایه دوازدهم که رتبه چهارم استان را کسب کردیم راضی بودیم هرچند در کنار آن با مشکلاتی دست و پنجه نرم کردیم چراکه مناطق عشایری زیرساخت‌های فضای مجازی را ندارند و انتظار می‌رود برای سال تحصیلی جدید هر جایی که امکان را داشته باشد از اینترنت و بستر فضای مجازی استفاده شود و معلمان عشایری این آمادگی را دارند که زا شیوه‌های نوین آموزش مجازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فرزندان مناطق عشایری دانش‌آموزان با استعدادی هستند، بیان کرد: در مقطع ابتدایی دانش‌آموزی را که از امر تحصیل محروم باشد نداریم اما در متوسطه اول و دوم که با توجه به فرهنگ مناطق عشایری مشکلاتی وجود دارد که با هماهنگی‌ها با اولیای دانش‌آموزان سعی کردیم آنها را  مرتفع سازیم.

منبع: ايسنا