لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی است

مرداد 21, 1400
8 بازدید

 عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید براینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است؛ ابراز کرد: مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است. دکتر”محمدمهدی زاهدی” در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش راین آموزش را یک اصل اساسی عنوان و […]

لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی است

 عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید براینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است؛ ابراز کرد: مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است.

دکتر”محمدمهدی زاهدی” در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش راین آموزش را یک اصل اساسی عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و تامین منابع انسانی کشور و تشکیل تمدن اسلامی پایه و پیشران است.

وی آموزش و پرورش را مسیری برای تحول علمی و پیشرفت کشور دانست و گفت: در این راه مسوولیت سنگین بر دوش معلمان و فرهنگیان است و آن ها باید بدانند چه مسوولیت بزرگی را برعهده دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، زاهدی با بیان اینکه معلمی، کارمندی نیست، تصریح کرد: معلمان شغل و رسالت انبیا را دارند و همان طور که انبیاء جایگاه ویژه ای در نظام آفرینش دارند؛ معلمان نیز باید جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است؛ ابراز کرد: مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است. ضمن اینکه در این لایحه جایگاه، منزلت و کرامت اجتماعی معلمان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه باید شاخص های مهمی برای ورود به عرصه معلمی قرار دهیم، تصریح کرد: کسانی باید وارد این شغل شوند که از با استعدادترین و علاقه مندترین افراد باشند چرا که می خواهند انسان بسازند و جامعه را تربیت کنند.

زاهدی عنوان کرد: بسترسازی اولیه برای این اقدام صورت گرفته و ان شاءالله با تعاملاتی که با رئیس جمهور آینده صورت می گیرد بتوانیم آن را تکمیل کنیم

منبع:ایسنا