قطار حومه‌ای اصفهان روی ریل اجرا قرار می‌گیرد

مهر 7, 1400
34 بازدید

 مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد شبکه قطار حومه‌ای اصفهان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده، طی ماه‌های آینده قطار حومه‌ای اصفهان روی ریل اجرا قرار می‌گیرد. علیرضا صلواتی با اشاره به جلسه پیگیری پروژه‌های عمرانی مرکز کشور با حضور محمد اسلامی، وزیر […]

قطار حومه‌ای اصفهان روی ریل اجرا قرار می‌گیرد

 مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد شبکه قطار حومه‌ای اصفهان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده، طی ماه‌های آینده قطار حومه‌ای اصفهان روی ریل اجرا قرار می‌گیرد.

علیرضا صلواتی با اشاره به جلسه پیگیری پروژه‌های عمرانی مرکز کشور با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: خوشبختانه جلسه خوبی برگزار شد که در آن موضوعات و پروژه‌های مهمی مورد پیگیری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به پروژه شبکه قطارهای حومه‌ای استان اصفهان، آزادراه اصفهان- شیراز و … اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه شبکه قطارهای حومه‌ای استان اصفهان، افزود: شبکه قطارهای حومه‌ای استان اصفهان از جمله پروژه‌های مهم استان و کشور به شمار می‌رود که شامل ۵ خط می‌شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان تصریح کرد: این پنج خط شامل قطار حومه‌ای اصفهان- بهارستان، اصفهان-شاهین‌شهر، اصفهان- نجف‌آباد، اصفهان- فولادشهر- زرین‌شهر و اصفهان- مجلسی بوده که در حال حاضر در فاز مطالعاتی قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ورود هرچه سریعتر این خطوط به فاز اجرایی، تصریح کرد: قرار است مطالعات و مسیر پیشنهادی این پروژه در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شود و پس از آن، روی فاز اجرا قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مجری کل طرح های زیربنایی استان اصفهان، صلواتی ادامه داد: این پروژه‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های استان به سبب توسعه متوازن امکانات به شمار می‌رود و برنامه‌ریزی و تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع و کارخانه های استان اصفهان زمینه اجرای این پروژه را فراهم کنیم.

وی افزود: پیش از این سهم ذینفعان مختلف پروژه مشخص شده و صنایعی همچون ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و سایر صنایع مورد توجه قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر، سهم شهرداری‌های استان اصفهان به صورت مجزا مشخص شده و در تلاش هستیم که با سرمایه‌گذاری آنها، زمینه اجرای این پروژه و توسعه شبکه ریلی کشور را فراهم کنیم.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه متوازن حمل و نقل ریلی در سطح استان اصفهان، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته توزیع متوازن امکانات در سطح استان آن طور که باید انجام نشد و باید تلاش کرد که شرق شهر اصفهان و استان اصفهان از نظر تکمیل صنعت ریلی و جاده‌ای، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پروژه‌های زیرساختی وزارت راه و شهرسازی در مرکز و جنوب کشور، ادامه داد: آزادراه اصفهان- شیراز یکی از مهم‌ترین پروژه های مرکز و جنوب کشور و حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب کشور بوده و در حال حاضر یک بخش از آن، در آستانه تکمیل قرار دارد.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه این آزادراه شامل دو قسمت اصفهان- ایزدخواست و ایزدخواست- شیراز بوده، ادامه داد: آزادراه ایزدخواست- شیراز در حال حاضر با نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت، بخش‌های پایانی خود را اجرا می‌کند و در تلاش هستیم که خرداد امسال، زمینه ورود ترافیک به آن را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر بوده، گفت: با افتتاح این آزادراه، زمینه افزایش ایمنی سفر، کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش زمان سفر از اصفهان به شیراز و صرفه‌جویی قابل توجه در سوخت فراهم خواهد شد و استهلاک خودروها نیز  کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

صلواتی پیرامون بخش اصفهان- ایزدخواست این آزادراه خاطرنشان کرد: بخش اصفهان- ایزدخواست آزادراه اصفهان- شیراز در حال حاضر در فاز مطالعاتی قرار داشته و ما در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ورود و تکمیل این آزادراه هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر عملیات اجرایی این بخش نیز آغاز شود.

منبع:ایسنا