
به گزارش خبر اول و به نقل از gametplay غول فناوری گوگل سیستم نوآورانهای را ثبت میکند که به بازیکنان اجازه میدهد ویدیوهای راهنما را در بالای گیمپلی فعال فعلی خود قرار دهند. گوگل سیستمی را به ثبت رسانده است که به بازیکنان اجازه می دهد راهنمای بازی های ویدیویی را در بالای گیم پلی […]
به گزارش خبر اول و به نقل از gametplay غول فناوری گوگل سیستم نوآورانهای را ثبت میکند که به بازیکنان اجازه میدهد ویدیوهای راهنما را در بالای گیمپلی فعال فعلی خود قرار دهند.
گوگل سیستمی را به ثبت رسانده است که به بازیکنان اجازه می دهد راهنمای بازی های ویدیویی را در بالای گیم پلی زنده خود قرار دهند. راهنماهای بازی مسئول بخش قابل توجهی از بازدیدهای یوتیوب هستند، بنابراین به نظر می رسد که گوگل، مالک این پلتفرم، به دنبال یافتن راهی برای ادغام بیشتر این صنعت کوچک است.
با جمع آوری صدها هزار و گاهی میلیون ها بازدید، راهنمای بازی برای بسیاری از بازیکنان جذابیت زیادی دارد. در واقع، برخی از بازیها تشویق میکنند یا حتی به این بستگی دارند که جامعه طرفداران گرد هم میآیند تا استراتژیها را به اشتراک بگذارند. فرنچایز Dark Souls یک نمونه کامل است. بازی ها فوق العاده چالش برانگیز هستند و توضیحات درون بازی نادر و مبهم هستند. به جامعه ای از بازیکنان نیاز است تا تکنیک ها و دانش را به اشتراک بگذارند تا به آرامی عملکرد درونی بازی Souls را انتخاب کنند. کافی است بگوییم که در بازی های مدرن، ویدیوهای راهنما به طور جدایی ناپذیری با بازی واقعی گره خورده اند.
اکنون گوگل قصد دارد این تجربه را یک قدم جلوتر بردارد. با اشاره به ناراحتی گیمرها و کاهش لذت، این غول فناوری می خواهد راهنماهای مجازی را فعال کند که روی گیم پلی فعال یک بازیکن قرار بگیرند. هدف این است که از تعویض مکرر بازیکنان برای هدایت ویدیوها در حالی که تنها از یک دستگاه استفاده میکنند، مجبور نباشند مکرراً به عقب و جلو بازی کنند، و همچنین ارائه یک تجربه یکپارچه و واکنشگرا. تصاویر موجود در پتنت نمایشی از سیستمی را نشان میدهند که بر روی تلویزیون یا صفحه نمایش کامپیوتر کار میکند، اما همچنین چیزی که به نظر میرسد یک گوشی هوشمند است را نشان میدهد، که ضروری است زیرا گیمرها بازیهای باکیفیتتری را میبینند که فقط روی موبایل در دسترس هستند.
پتنت سیستمی را توصیف می کند که می تواند فعالانه به اقدامات بازیکن پاسخ دهد. از یک ویدیوی راهنما به عنوان منبع اولیه استفاده می کند و آن را با یک منبع ثانویه مقایسه می کند: گیم پلی در حال اجرا. کنشها و محیطها را تشخیص میدهد و دو منبع را با هم مقایسه میکند، بنابراین راهنما میتواند دقیقاً با لحظه/مکانی که بازیکن در حال حاضر در آن است همگامسازی شود. این امر نیاز بازیکن را به حرکت سریع به جلو و عقب برای یافتن لحظه ای که به دنبال آن است، یا تکرار مداوم همان لحظه را نفی می کند. سپس محتوای ویدیوی راهنما را به صورت مجازی به بازی بازیکن ادغام میکند و به آنها اجازه میدهد تا آنها را دنبال کنند. بعلاوه، سیستم در حالت ایده آل می تواند زمانی را که یک عمل تکمیل شده است، درک کند تا بتواند خود را تطبیق دهد و به هدایت بازیکنان ادامه دهد.
اگر این حق ثبت اختراع واقعاً روشن شود، می تواند انقلابی در نحوه مصرف بازیکنان از بازی ها ایجاد کند. سهولتی که با اجتناب از نیاز به تعویض زبانهها و داشتن یک پخشکننده فعال و سازگار «شبح» در کنار آن به دست میآید، باعث میشود بازی تا حدی بینظیر شود. اگرچه این احتمالاً بازیهای بسیار دشواری مانند Cuphead را بی اهمیت نمیکند، اما مطمئناً این تجربه را برای برخی کمتر تشدید میکند.
با شکست اخیر Google Stadia، این شرکت به احتمال زیاد به پیروزی در حوزه بازی امیدوار است. نتیجه سرمایه گذاری جدید گوگل هر چه باشد، سیستمی مانند این می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه مصرف و توسعه بازی ها تأثیر بگذارد.
نظرات