
دانلود زیرنویس سریال The Mandalorian 2019 یک مجموعه تلویزیونی وسترن فضایی آمریکایی است که توسط جان فاورو برای سرویس استریم دیزنی + ساخته شده است. این اولین سریال لایو اکشن از مجموعه جنگ ستارگان است که پنج سال پس از حوادث Return of the Jedi (1983) شروع می شود و پدرو پاسکال به عنوان شخصیت […]
دانلود زیرنویس سریال The Mandalorian 2019 یک مجموعه تلویزیونی وسترن فضایی آمریکایی است که توسط جان فاورو برای سرویس استریم دیزنی + ساخته شده است. این اولین سریال لایو اکشن از مجموعه جنگ ستارگان است که پنج سال پس از حوادث Return of the Jedi (1983) شروع می شود و پدرو پاسکال به عنوان شخصیت اصلی بازی می کند، یک شکارچی جایزه تنها که برای محافظت از آن فرار می کند.
زیرنویس سریال The Mandalorian 2019 جورج لوکاس، خالق جنگ ستارگان، ساخت یک مجموعه تلویزیونی لایو اکشن جنگ ستارگان را تا سال 2009 آغاز کرده بود، اما تولید این پروژه بسیار گران به نظر می رسید. او لوکاس فیلم را در اکتبر 2012 به دیزنی فروخت. پس از آن، کار بر روی یک سری جدید جنگ ستارگان برای دیزنی پلاس آغاز شد. فاورو در مارس 2018 قرارداد امضا کرد و به عنوان نویسنده و مجری برنامه فعالیت می کرد. او در کنار دیو فیلونی، کاتلین کندی و کالین ویلسون تهیه کننده اجرایی است. عنوان سریال در اکتبر 2018 با شروع فیلمبرداری در استودیو ساحلی منهتن در کالیفرنیا اعلام شد. شرکت جلوههای بصری Industrial Light & Magic، فناوری StageCraft را برای این مجموعه توسعه داد و از مجموعههای مجازی و یک دیوار ویدیویی 360 درجه برای ایجاد محیطهای مجموعه استفاده کرد. این امر از آن زمان توسط سایر تولیدات سینمایی و تلویزیونی پذیرفته شده است.
پنج سال پس از وقایع بازگشت جدی (1983) و سقوط امپراتوری کهکشانی، ماندالوریایی به دنبال دین جارین، یک شکارچی فضل ماندالوریایی تنها در نواحی بیرونی کهکشان میرود. او توسط نیروهای باقی مانده امپراتوری استخدام می شود تا کودک گروگو را بازیابی کند، اما در عوض برای محافظت از نوزاد فرار می کند. در حالی که به دنبال اتحاد مجدد گروگو با هم نوعانش هستند، توسط موف گیدئون تعقیب می شوند که می خواهد از ارتباط گروگو با نیرو استفاده کند. سپس این دو به ماندالور سفر میکنند تا دین جارین بتواند خود را به خاطر تخلف برداشتن کلاه خود جبران کند.
جورج لوکاس، خالق جنگ ستارگان، شروع به ساخت یک مجموعه تلویزیونی زنده اکشن از جنگ ستارگان به نام Underworld در اوایل سال 2009 کرد. بیش از 50 فیلمنامه تا سال 2012 برای این سریال نوشته شد، اما در نهایت تولید آنها بسیار گران قیمت تلقی شد. در ژانویه 2013، پل لی، رئیس ABC، اظهار داشت که شبکه او پس از اینکه لوکاس در اکتبر 2012 به شرکت مادر ABC، The Walt Disney Company فروخت، در مورد سریال های تلویزیونی جنگ ستارگان بالقوه لایو اکشن با Lucasfilm بحث خواهد کرد. در نوامبر 2017، مدیر عامل دیزنی، باب ایگر، اعلام کرد که دیزنی و لوکاس فیلم در حال توسعه یک سریال تلویزیونی جنگ ستارگان زنده برای سرویس پخش جدید Disney + هستند.
زیرنویس سریال The Mandalorian 2019 کارگردان جان فاورو در حین کار بر روی شیر شاه (2019)، بازسازی واقعگرایانه انیمیشن سال 1994، در سال 2017 ایدهای را که برای سریال تلویزیونی جنگ ستارگان با حضور ماندالوریاییها داشت، به کاتلین کندی، رئیس لوکاسفیلم ارائه کرد. دیو فیلونی، تهیهکننده اجرایی سریالهای انیمیشن Star Wars: The Clone Wars و Star Wars Rebels، همچنین در حال برنامهریزی سریالی با محوریت ماندالوریا بود، و کندی به او و فاورو پیشنهاد داد که برای گفتگو درباره ایدههایشان با هم ملاقات کنند. فاورو و فیلونی قبلاً در مزرعه اسکای واکر ملاقات کرده بودند، زمانی که فاورو روی مرد آهنی (2008) کار میکرد و فیلونی مشغول کار بر روی فصل اول جنگهای کلون بود، و فاورو متعاقباً صداپیشگی شخصیت ماندالوریایی پر ویزلا در جنگهای کلون برای فیلونی را بر عهده گرفت. وقتی فاورو درباره ایده سریالش با فیلونی ملاقات کرد، آنها توانستند دانش فیلونی از تاریخ ماندالوریا را با مفهوم تفنگچی تنها فاورو ترکیب کنند. فیلونی همچنین یک ابله از نوزادی از همان گونه شخصیت یودا در جنگ ستارگان کشید که به «کودک» تبدیل شد. فاورو می خواست در پی وقایع فیلم بازگشت جدای (1983) به کشف “ذهن و شرور” جهان جنگ ستارگان بپردازد. او در پایان هر روز چندین ساعت را صرف ساخت سریال کرد، در حالی که مشغول کارگردانی شیر شاه بود.
لوکاس فیلم اعلام کرد که فاورو در مارس 2018 مجموعه جدیدی از جنگ ستارگان را برای دیزنی پلاس می نویسد و تولید اجرایی خواهد کرد. کندی افزود که این مجموعه فرصتی بود برای گروهی از نویسندگان و کارگردانان مختلف تا برای خلق داستان های جنگ ستارگان استخدام شوند، پس از اینکه فیلم های فرانچایز موفق شدند به خاطر نویسندگی و کارگردانی تنها توسط مردان سفیدپوست مورد انتقاد قرار گرفت. در ماه مه، فاورو اظهار داشت که پیش از استخدام رسمی برای پروژه، برای چهار قسمت از هشت قسمت سریال، فیلمنامه نوشته است. در 3 اکتبر، فاورو اعلام کرد که این سریال با نام The Mandalorian ساخته شده است و پیشفرض این نمایش را فاش کرد. روز بعد، لوکاس فیلم اعلام کرد که فیلونی، کندی و کالین ویلسون در کنار فاورو، تهیه کنندگی اجرایی سریال را برعهده خواهند داشت و کارن گیلکریست به عنوان تهیه کننده همکار این سریال را بازی می کند. اولین نمایش این مجموعه قرار بود با عرضه دیزنی+ در نوامبر 2019 در دسترس باشد. پدرو پاسکال ستاره سریال این سریال را به گونهای توصیف کرد که رنگ وسترن فضایی را از فیلمهای جنگ ستارگان گرفته و آن را با استروئیدها تزریق میکند.
در جولای 2019، فاورو تایید کرد که فصل دوم این سریال وجود خواهد داشت و او شروع به نوشتن آن کرده است. ایگر در فوریه 2020 اعلام کرد که فصل دوم آن اکتبر همان سال پخش خواهد شد. در اواخر آوریل، فاورو «مدتی» مشغول نوشتن فصل سوم بود و توسعه بیشتر این فصل آغاز شده بود. در ماه سپتامبر، جانکارلو اسپوزیتو، یکی از بازیگران این فیلم گفت که فصل دوم “شروع به ایجاد زمینه ای برای عمق و وسعتی خواهد کرد که در فصل 3 و فصل 4 خواهد آمد، جایی که شما واقعاً شروع به دریافت پاسخ خواهید کرد”. ریک فاموییوا که در دو فصل اول کارگردانی کرد، برای فصل سوم تهیه کننده اجرایی شد. در اواخر ماه مه 2022، فاورو در حال نوشتن فصل چهارم بود و خاطرنشان کرد که این فصل توسط سریال Ahsoka (2023) منتشر شده است.
در نوامبر 2018، پدرو پاسکال تایید شد که نقش ماندالوریان را ایفا می کند، پس از اینکه مدتی شایعه شده بود که برای این نقش انتخاب می شود. پاسکال در ابتدا فکر میکرد که به دلیل شباهتهای بصری بین آن شخصیت و ماندالوریان، برای نقش شخصیت جنگ ستارگان، بوبا فت، انتخاب میشود، اما دومی در واقع یک شخصیت جداگانه به نام دین جارین است. فاورو پاسکال را “یک ستاره سینمای کلاسیک” نامید که “حضور و مهارت” لازم برای به تصویر کشیدن شخصیتی را داشت که تا حد زیادی زیر کلاه ایمنی پنهان شده بود. ماندالوریان نیز توسط دو بدلکار برندان وین و لیتف کرودر به تصویر کشیده شده است. پاسکال با فاورو و فیلونی کار کرد تا بعداً دیالوگ این شخصیت را ضبط کند.
در فوریه 2021، لوکاس فیلم گفت جینا کارانو، همبازی تکراری دو فصل اول، دیگر در این شرکت استخدام نشده بود. این پس از آن صورت گرفت که کارانو پستی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که در آن جمهوری خواه بودن در ایالات متحده با رفتار با یهودیان در جریان هولوکاست مقایسه کرد و لوکاس فیلم گفت که این پست “نفرت انگیز و غیرقابل قبول” است. مدیران لوکاسفیلم بارها در مورد پستهایش در شبکههای اجتماعی به کارانو هشدار داده بودند که طبق گزارشها دو ماه به دنبال دلیلی برای اخراج او بودند. پست های فوریه 2021 “نهای آخر” بود و تصمیم برای اخراج این بازیگر به جای فاورو توسط مدیران لوکاس فیلم گرفته شد. مدیر عامل شرکت والت دیزنی، باب چاپک، گفت که کارانو به این دلیل اخراج شد که پست های او با ارزش های دیزنی، که به گفته او “جهانی” و سیاسی نبودند، مطابقت نداشت. هالیوود ریپورتر گزارش داد که انتظار نمی رفت نقش کارانو در نقش کارا دون دوباره بازگردانی شود، اگرچه خودی های صنعت احساس می کردند که به دلیل داستان و دلایل تجاری، این امکان وجود دارد.
زیرنویس The Mandalorian 2019 استودیوی جلوههای بصری Industrial Light & Magic، یکی از زیرمجموعههای Lucasfilm، در نوامبر 2018 یک بخش جدید به نام ILM TV افتتاح کرد که به طور خاص برای پخش تلویزیونی اپیزودیک و پخش در نظر گرفته شده است. یکی از اولین پروژهها برای بخش جدید، The Mandalorian بود.[ فاورو در هنگام کارگردانی «کتاب جنگل» (2016) از صفحه نمایش های بزرگ در صحنه فیلمبرداری برای ایجاد نورپردازی تعاملی استفاده کرده بود تا زمانی که فیلم اکشن زنده با یک محیط دیجیتال در پس از تولید ترکیب شود، جلوه واقعی تر خواهد بود. او این فرآیند را مؤثر، اما زمانبر یافت. وقتی فاورو شروع به کار بر روی شیر شاه کرد، با شرکت تولید کننده جلوههای بصری Moving Picture، توسعهدهنده فناوری Magnopus و نرمافزار موتور بازی Unity همکاری کرد تا یک سیستم دوربین مجازی جدید را توسعه دهد که به او اجازه میدهد صحنههایی را در یک محیط واقعیت مجازی فیلمبرداری کند. با دوربین های فیزیکی فیلم می گرفت. برای شیر شاه، نتایج عکاسی مجازی سپس توسط MPC به عنوان انیمیشن نهایی فیلم ارائه شد. در Mandalorian، فاورو میخواست از فناوری مجازی برای کمک به عکاسی زنده و همچنین توسعه سیستم دیوار ویدیویی استفاده کند. ILM با توسعه دهنده بازی های ویدیویی Epic Games همکاری کرد تا سیستم جدیدی به نام StageCraft بر اساس موتور بازی سازی Epic Unreal Engine ایجاد کند. StageCraft از صفحهنمایشهای ویدیویی LED بزرگی تشکیل شده است که میتوان محیطهای دیجیتال را در زمان واقعی برای بازیگران ارائه کرد.
در طول پیش تولید، فرآیند عکاسی مجازی توسعه یافته برای شیر شاه برای برنامه ریزی فیلمبرداری سریال و تعیین محیط های مورد نیاز در صحنه مورد استفاده قرار گرفت. محیط های دیجیتال سپس توسط ILM ایجاد شد و به StageCraft اضافه شد و آماده عکاسی زنده با بازیگران بود. برخی از این محیطها بر اساس عکاسی لوکیشن در کشورهایی مانند ایسلند و شیلی بود که فاورو در مورد آنها گفت: “بازیگران در لوکیشن آورده نمیشوند. لوکیشن برای بازیگران آورده شده است.” محیطها توسط بخش هنرهای تجسمی مجموعه، به رهبری داگ چیانگ، مدیر خلاق لوکاس فیلم و اندرو ال جونز، طراح تولید. در طول فیلمبرداری، محیط های دیجیتالی بر روی یک ویدیو وال به صورت واقعی ارائه می شد و به فیلمسازان و بازیگران این امکان را می داد که محیط ها را ببینند. ILM از نسخه کوچکتری از این فناوری برای Solo: A Star Wars Story (2018) استفاده کرد، اما در Mandalorian آنها از مجموعهای با ارتفاع 21 فوت (6.4 متر) با قطر 75 فوت (23 متر) استفاده کردند که توسط یک دستگاه احاطه شده بود. دیوار تصویری و سقف ال ای دی نیم دایره 360 درجه. مجموعه استودیو ساحل منهتن به عنوان یک “حجم” نامیده می شود که به طور سنتی نام مراحل ضبط حرکت است. قصد اولیه فاورو این بود که از دیوار ویدئویی به عنوان راهی برای ارائه نورپردازی تعاملی واقعی برای بازیگران استفاده کند، با بخشی از صفحه نمایش در پشت بازیگران که یک صفحه سبز نشان می دهد تا نسخه با کیفیت بالاتری از پس زمینه در پس از تولید اضافه شود. در طول آزمایشهای فیلمبرداری با این فناوری، تیم متوجه شد که Unreal Engine میتواند تصاویر بصری را بهقدری سریع ارائه کند که بتوانند پسزمینه را نسبت به دوربین حرکت دهند. این به سیستم اجازه داد تا ظاهر اختلاف منظر را حفظ کند، جایی که محیط بر اساس زاویه ای که به آن نگاه می شود، متفاوت ظاهر می شود، درست مانند یک محیط سه بعدی واقعی. این اثر باعث ایجاد اعوجاج در تصویر روی دیوار ویدیویی میشود، اما زمانی که از طریق دوربین مشاهده میشود شبیه یک محیط واقعی است. تصاویر ارائه شده بر روی دیوار ویدیویی در زمان واقعی اغلب از کیفیت کافی برخوردار بودند تا بتوان از آنها به عنوان جلوه های نهایی در هنگام فیلمبرداری در صحنه استفاده کرد.
عناصر فیزیکی برای مطابقت با پسزمینههای دیجیتال، مانند خاک روی زمین برای تطبیق با خاک نمایش داده شده بر روی دیوار ویدیویی، به حجم اضافه شد. فضاهای داخلی نیز ایجاد شد، مانند دفتری که توسط مأموران امپراتوری استفاده میشد که در آن دیوارها و سقف بر روی دیوار ویدیویی اطراف یک میز فیزیکی نمایش داده میشد. تولید دارای چندین بخش فیزیکی از Razor Crest، کشتی ماندالوریان بود، که میتوانستند در حجم قرار گیرند، مانند ساخت نیمه جلوی کشتی به صورت فیزیکی و نیمه پشتی آن به صورت دیجیتالی رندر شود. محیطها را میتوان در StageCraft در مجموعهای که لازم بود دستکاری کرد و به سازندگان فیلم اجازه میدهد تغییراتی را در محیط درخواست کنند و آنها را در همان روز بر روی دیوار ویدیویی رندر کنند. تولید میتوانست بین محیطها در عرض نیم ساعت تغییر کند، یا حتی اگر عناصر فیزیکی داخل حجم قابل مشاهده نبودند و نیازی به تغییر نداشتند، حتی سریعتر تغییر کرد. یکی از مزایای اصلی استفاده از فناوری ویدئو وال، نورپردازی واقع گرایانه بود که دیوار نور محیطی و انعکاس دقیق بازیگران را فراهم می کرد. این امر به ویژه برای ماندالوریان که زره بازتابی می پوشد بسیار مهم بود. به طور سنتی، در تولیدی با استفاده از صفحه سبز، تیم جلوههای بصری باید انعکاسهای سبز را از یک کاراکتر یا شی انعکاسی در پستولید حذف کند و سپس بازتابهای جدیدی را که با محیط دیجیتال مطابقت دارد اضافه کند. با استفاده از StageCraft، بازتاب های موجود در زره ماندالوریان در صحنه فیلمبرداری درست بود. همچنین به فیلمبرداران سریال اجازه میداد تا صحنهها را به گونهای نورپردازی کنند که با پسزمینه همخوانی داشته باشد، بهجای اینکه نور صحنه را روشن کنند و امیدوار باشند که پسزمینه دیجیتال در پستولید مطابق با صفحه سبز باشد. تکنیکی که تولیدکننده برای اطمینان از طبیعی جلوه دادن نور از دیوار ویدئویی استفاده میکرد، این بود که بازیگران در سایه، با نور محیط پشت سرشان، اغلب شبحهایی را ایجاد میکردند
لودویگ گورانسون آهنگساز توسط چندین نفر از همکاران قبلی خود به فاورو توصیه شد، از جمله کارگردانان رایان کوگلر و آنتونی و جو روسو، و موسیقیدان دونالد گلاور. فاورو میدانست که موسیقی به دلیل تأثیر موسیقی جان ویلیامز بر فیلمهای جنگ ستارگان برای سریال مهم خواهد بود، اما میخواست موسیقی سریال با فیلمها متفاوت باشد. او میخواست این سریال «کمی سختتر، کمی حساستر و کمی بیشتر فناوریگرا» به نظر برسد. گورانسون برای اولین بار در نوامبر 2018 با فاورو ملاقات کرد، زمانی که فاورو هنر مفهومی آهنگساز را برای این مجموعه نشان داد و درباره الهامات خود برای داستان و لحن، از جمله فیلمهای وسترن و سامورایی بحث کرد. آنها همچنین درباره احساس خود در اولین باری که موسیقی جنگ ستارگان ویلیامز را شنیدند، صحبت کردند، و گورانسون تصمیم گرفت تا آن احساسات را بازسازی کند و “روح جنگ ستارگان را تسخیر کند” اما به روشی جدید.
گورانسون در دسامبر 2018 به عنوان آهنگساز این مجموعه اعلام شد. اساس تم اصلی از آزمایش گورانسون با یک ضبط کننده باس و دستکاری دیجیتالی آن برای «آیندهنگرتر کردن» ایجاد شد. گیتار، پیانو، درام، و سینت سایزر نیز در تم اصلی برجسته شده است. یک ارکستر 70 قطعه ای برای فصل اول استفاده شد، همراه با ضبط های گورانسون در حال نواختن سازهای اصلی که او با سینت سایزر و سایر دستکاری های دیجیتالی آن را تقویت کرد. والت دیزنی رکوردز برای هر قسمت از فصل اول یک آلبوم موسیقی متن منتشر کرد. به دلیل همهگیری COVID-19، نوازندگان ارکستر از راه دور یا در گروههای کوچکتر و دور برای فصل دوم ضبط شدند. دو آلبوم برای فصل دوم منتشر شد که هر کدام چهار قسمت از فصل را پوشش میدادند.
یک مینی سریال اسپین آف با تمرکز بر Boba Fett در نوامبر 2020 گزارش شد. یک ماه بعد رسما به عنوان The Book of Boba Fett معرفی شد و تا آن زمان در حال تولید بود. فاورو، فیلونی، و رابرت رودریگز تهیهکنندههای اجرایی بودند و موریسون و ون نقشهای مربوطه خود را بهعنوان فت و فنک شاند بازی کردند. پاسکال، پرستو، سداریس، اولیفانت، داوسون، و همیل نیز نقش های خود را تکرار می کنند، همراه با فاورو به عنوان صدای پاز ویزلا، پل سون هیونگ لی در نقش کارسون تووا، و دبلیو ارل براون. به عنوان متصدی بار Weequay. گروگو نیز ظاهر می شود. مجموعه هفت قسمتی از دسامبر 2021 تا فوریه 2022 منتشر شد.
یک سریال محدود به نام آهسوکا، که داوسون را در نقش آهسوکا تانو دوباره بازی میکند، در دسامبر ۲۰۲۰ با فیلونی نویسندگی و تهیهکنندگی اجرایی در کنار فاورو منتشر شد. این سریال قرار است در سال 2023 منتشر شود.
نظرات